۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۴۶۶۸۳
فرمانده سازمان بسیج مستضعفان:

کنگره ملی زنان شهیده برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سازمان بسیج مستضعفان از برگزاری کنگره ملی زنان شهیده خبر داد و گفت: بانوان در راه حمایت و دفاع از انقلاب اسلامی 7 هزار شهیده تقدیم کرده‌اند.
سردار نقدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفان دوشنبه شب در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به تقارن هفته بسیج و ماه محرم، گفت: ماه محرم تأثیر فراوانی بر برنامه‌های هفته بسیج خواهد داشت.
 
فرمانده سازمان بسیج مستضعفان با بیان این‌که بسیج همیشه مورد حمایت مراجع تقلید قرار داشته است، ابراز کرد: اعضای این نهاد مقدس نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، آمادگی دفاعی و روحی خود را حفظ کرده‌اند و با تقدیم شهدایی همیشه به نظام اسلامی خدمت کرده‌اند.
 
نقدی از برگزاری رزمایشی به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت:‌ روحیه شهادت طلبی همیشه در میان بسیجیان وجود دارد و امسال رزمایشی بزرگ در هفته بسیج برگزار می‌شود.
 
فرمانده سازمان بسیج مستضعفان اقدامات فرهنگی همچون؛ اعزام کاروان‌های راهیان نور به منظور آشنایی جوانان با مناطق عملیاتی را از دیگر اقدامات سازمان بسیج مستضعان برشمرد.
 
وی با بیان این‌که آشنایی جوانان و نوجوانان با زندگی و سیره شهدا تأثیرات مثبت فراوانی بر این قشر می‌گذارد، اظهار کرد: در همین راستا کتاب‌های فراوانی در خصوص شهدا به ویژه شهدای روحانی تألیف شده که در اختیار عموم مردم ایران قرار می‌گیرد.
 
نقدی در ادامه از برگزاری کنگره ملی زنان شهید خبر داد و گفت: بانوان در راه حمایت و دفاع از انقلاب اسلامی 7 هزار شهیده تقدیم کرده‌اند که آشنا ساختن دختران و زنان امروز با این الگوهای نورانی موجب تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌شود.
 
فرمانده سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به بازسازی واقعه غیر در قم، فزود: این امر سبب شد تا در سال گذشته هفتاد شهر و امسال نیز صد شهر کشور با الگو گرفتن از قم واقعه بزرگ غدیر را بازسازی کنند.
 
وی ادامه داد: با توجه به این‌که با نظر مراجع تقلید مراسم خطبه‌خوانی غدیر در این نمایش عظیم صورت می‌گیرد مردم شهرهای مختلف استقبال گسترده‌ای از این مسأله داشته و حتی اهل سنت نیز افزون بر شیعه در امور مربوط به آن نیز شرکت کرده‌اند.
 
فرمانده سازمان بسیج مستضعفان در ادامه به فعالیت‌های حلقه‌های صالحین اشاره کرد و گفت: روحانیان، مبلغان و دانشجویان در این حلقه‌های معرفتی عضویت دارند و مسائل تربیتی، بررسی سیره شهدا و آموزش احکام و معارف دینی را در کنار مرور فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه برنامه‌های خود قرار می‌دهند.
 
نقدی خواستار توجه همه به اقتصاد مقاومتی شد و اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف باید مورد توجه همه قرار گیرد؛ امروز حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق و 64 میلیارد دلار کالا از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند که اگر این میزان کاهش یابد، شاهد افزایش تولید داخلی خواهیم بود.
 
فرمانده سازمان بسیج مستضعفان بر ضرورت حمایت از کار و تولید ملی تأکید کرد و گفت: به ازای هر 5 هزار دلار می‌توان یک شغل ایجاد کرد از این رو مسؤولیت مبلغان و مداحان در این زمینه بسیار سنگین است و باید مردم را به فواید کار و تولید ملی آشنا کنند.
 
وی در ادامه اقدامات عمرانی و فرهنگی بسیج را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: فردا بیش از چهار صد و هفتاد پروژه ورزشی در سطح کشور از سوی بسیج به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از هزار و هفتصد واحد مسکونی و 5 هزار واحد برای نگهداری دام در مناطق زلزله‌زده آذربایجان از سوی گروه‌های جهادی بسیج ساخته شده‌ که به زودی به صاحبان آنها تحویل داده خواهد شد./927/پ202/ج
ارسال نظرات