۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۴۶۵۷۲
محسن رضایی:

غرب از تشکیل تمدن بزرگ بر پایه اقتصاد اسلامی هراس دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز رویارویی غرب با ما برای جلوگیری از تشکیل یک تمدن با اقتصاد اسلامی است و برای مقابله با آن باید زیر پرچم ولایت حرکت کرد.
محسن رضايي

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ظهر امروز در نخستین همایش بین المللی ولایت در اهواز گفت: ساختن تمدن از مهم‌ترین اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

 وی افزود: ما آمده‌ایم تا از حکومت به عنوان ابزاری برای ایجاد یک تمدن اسلامی استفاده کنیم تا با استفاده از آن بتوانیم تمامی شهرها، منطقه‌ها و خانواده‌ها را دارای ارزش اسلامی کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: اگر ریسمان ولایت نبود، حرکت انقلاب ما مانند مشروطه و جریان ملی شدن صنعت نفت می شد و هیچ‌گاه نمی‌توانستیم گام‌های بعدی را برداریم.

وی با اشاره به این که خوزستان در تمام برهه‌ها پشتیبان انقلاب و ولایت است، گفت: اگر اعتصاب کارکنان شرکت نفت نبود، انقلاب به پیروزی نمی رسید، که امام فرمودند «انقلاب در همین اعتصاب تعیین تکلیف می‌شود.»

رضایی ادامه داد: امروز رویارویی غرب با ما برای جلوگیری از تشکیل یک تمدن با اقتصاد اسلامی است و برای مقابله با آن باید زیر پرچم ولایت حرکت کرد.

وی افزود: امروز ولایت به یک نظام تبدیل شده و حمایت لفظی از آن لازم، اما کافی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام این که جامعه ما امروز نیازمند همفکری،همدلی و همکاری است، گفت: توطئه جدیدی که کانون فساد یعنی انگلیس، آمریکا و اسرائیل اتاق فکری درست کرده اند تا باشکل دیگری وارد جنگ شوند.

وی تاکید کرد: این جنگ اسلام مسلمان‌ها را به دست خودشان ضعیف می کند و ارزش های غربی را در منطقه تحقق می‌بخشد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که توسعه علوم انسانی می تواند نقش مؤثری در اصلاح جامعه داشته باشد، گفت: غرب به دنبال ساخت ماهواره و شبکه‌هایی برای ایجاد اختلاف میان فارس و عرب، شیعه و سنی است و این دانشگاه امیرالمؤمنین است که می تواند با فعالیت قوی خود مقابل آنها ایستادگی کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که استکبار جهانی خواهان براندازی نظام ولایی است، خاطرنشان کرد: آمریکا و هم پیمانانش با تشکیل و برنامه‌ریزی‌ها مختلف در صدد تضعیف و از بین جایگاه ولایت هستند.

وی اظهار داشت: امروزه مقوله مهم ولایت در نظام جمهوری اسلامی ایران به صورتی سازماندهی شده است که همه ارکان آن با توجه به فرامین الهی سوق داده می شوند.

رضایی همچنین با تأکید بر این که موسسه آموزش عالی امیرالمومنین(ع) در آینده کانون گردآوری علما و روحانیون فاضل خواهد بود، بیان داشت: به یقین این مؤسسه در خوزستان به ویژه در منطقه جنوب غرب گرایش‌های ولایی را در مقوله آموزشی به جامعه ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به این که جامعه امروز باید توسعه علوم اسلامی و ایجاد بحث ها پیرامون علوم انسانی را در اولویت کاری خود قرار دهد خاطرنشان کرد: بحث های که پیرامون موضوعات توسعه علوم اسلامی و انسانی باید بدون هیچ جنجال و جدال تشکیل شود.

دبیر مجمع مصلحت نظام همچنین در ادامه سخنانش اظهار داشت: از مهم ترین دستاوردهای ولایت ایجاد تمدن اسلامی است که باید این تمدن همواره حول محور ولایت حرکت و فعالیت های خود را متناسب با این مقوله سوق دهد.

رضایی با بیان این که همه ابعاد زندگی از ارزش‌های اسلامی نشأت می گیرند، گفت: انسان با سرمشق قرار دادن ارزش های اسلامی می تواند زندگی سعادتمندانه را برای خود به ارمغان آورد./9458/پ202/س

ارسال نظرات