۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۴۶۳۳۳

شب‌های بین‌الحرمین در اهواز بازسازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام عزاداری شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) شب‌های بین‌الحرمین در اهواز بازسازی می شود.
شب‌های بین‌الحرمین در اهواز بازسازی می‌شود

امیر آهن‌جان، مدیر امور فرهنگی و هنری شهرداری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز از برگزاری مراسم عزاداری شب‌های بین‌الحرمین در دهه نخست ماه محرم خبر داد و افزود: در این دهه همانند سال های گذشته به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش مراسم سوگواری شب‌های بین‌الحرمین در اهواز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با هیئت‌های مذهبی ابراز داشت: در این جلسات کمیته هایی از جمله، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، فرهنگی، پشتیبانی، فضاسازی و آموزش شهروندی تشکیل و وظایف هر یک از آنها مشخص شده است.

آهن جان با بیان این که مراسم شب‌های بین الحرمین به مدت 10 شب از شب نخست ماه محرم برگزار می‌شود، ابراز داشت: در این برنامه ها بخش‌های مختلفی از جمله قرائت قرآن، زیارت عاشورا و اجرای نمایش گنجانده شده است که در پنج شب دوم اجرای گروه سرود ناشنوایان و مداحی نیز به آن افزوده می‌شود.

مدیر امور فرهنگی و هنری شهرداری اهواز با اشاره به استقبال مردم خوزستان از این مراسم در پنج سال گذشته ابراز داشت: برنامه شب های بین الحرمین در محل یادمان بین الحرمین واقع در پارک ساحلی منطقه کیانپارس جنب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار می شود.

وی از حضور هیئت های عزاداری شهرستان های مختلف جهت اجرای برنامه خبر داد و گفت: در روز عاشورا آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان نماز ظهر را اقامه خواهد کرد و صادق آهنگران به نوحه خوانی خواهد پرداخت./9464/ت302/ب

ارسال نظرات