۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۴۶۲۶۸
حجت الاسلام والمسلمین غرویان:

سفر آیت‌الله نوری همدانی به نجف اشرف نشانه اتحاد مراجع و علما است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیة با اشاره به توطئه دشمن مبنی بر ایجاد اختلاف بین حوزه نجف و قم گفت: سفرهای ارزشمند مراجع و دیدار با یکدیگر این‌گونه توطئه‌ها را خنثی می‌کند.
غرويان

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیة، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به نجف اشرف و دیدار با مراجع و شخصیت‌های علمی عراق را حرکت ابتکاری و مفید دانست و افزود: این گونه سفرها نشان دهنده اتحاد و هبستگی علما است.

     

    وی با بیان این که امروز حوزه نجف و حوزه قم در جهان تشیع از حساسیت خاصی برخوردار هستند، اظهار داشت:  سفر حضرت آیت الله نوری همدانی و دیدار با مراجع حوزه نجف از لحاظ بین المللی انعکاس خوب و موثری دارد.

     

    این استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که دشمنان شایعه اختلاف بین حوزه نجف و قم را مطرح می کنند، خاطرنشان کرد: سفرهای ارزشمند مراجع و دیدار با یکدیگر این‌گونه توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

     

    وی بیان داشت: امام راحل فرموده اند که مراجع تقلید در یک محل جمع شوند و حتی بدون هیچ سخن و بحثی صرفا به یک چای خوردن هم اکتفا بکنند و این در بین مردم انعکاس خوبی خواهد داشت و موجب دلگرمی مردم می‌شود. 

     

    حجت الاسلام والمسلمین غرویان با بیان این‌که در صورت امکان این گونه سفرها موجب نقل و انتقال علوم خواهد شد و دیدگاه های فقهی و اصولی حوزه نجف و قم به یکدیگر منتقل می شود، اظهار داشت: پس از بازگشت از سفر این گونه مطالب علمی در درس خارج مطرح و موجب گسترش نظریات خواهد شد.

     

    وی با اشاره به این‌که مسلمانان کشورهای اروپایی علاقه‌مند به دیدار با مراجع تقلید هستند، پیشنهاد کرد مراجع تقلید به کشورهای اروپایی نیز سفر کنند؛ همان گونه که سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به مسکو تاثیرگذاری بسیار خاصی داشت.

     

    وی در پایان تاسیس مرکز طراحی راهبردی برای تبیین چشم انداز آینده با حضور صاحب نظران آگاه به وضعیت کنونی و آینده نگر را برای دیپلماسی حوزه مفید و ضروری دانست./921/ت302/ج

ارسال نظرات