۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۴۶۲۴۰
مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر گنبد:

فرهنگ پژوهش در میان طلاب نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) گنبد بر ضرورت تقویت فرهنگ پژوهش در میان طلاب تأکید کرد.
مدير مدرسه علميه امام محمد باقر گنبد

حجت الاسلام صمد یاری، مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان با اشاره به فعالیت علمی 66 طلبه در این مدرسه علمیه، گفت: در حال حاضر سه استاد تمام وقت و دو معاون آموزش و اجرایی در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به برنامه های این مدرسه علمیه در سال تحصیلی جدید، ابراز داشت: پیگیری مباحث اخلاقی و تهذیبی طلاب، جدیت در رعایت ذی طلبگی از سوی طلاب، دعوت از اساتید اخلاق، اجرای آموزش پژوهش محور، برگزاری کلاس های پژوهشی، برگزاری جلسات هفتگی فن خطابه، تقویت بنیه علمی و اخلاقی طلاب از برنامه هایی است که در دست اجرا داریم.

 

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) گنبد با اشاره به برنامه های فرهنگی این مدرسه علمیه، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های متنوع در مناسبت های گوناگون، برگزاری جلسات دعا و نیایش، برگزاری درس اخلاق، برگزاری کلاس تفسیر از سوی امام جمعه گنبد، پخش پوسترهای حدیث در میان طلاب، انجام فعالیت های مربوط به بسیج برخی از فعالیت های فرهنگی این مدرسه علمیه است.

 

این استاد حوزه، آموزش پژوهش محور را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: آموزش های ما دارای نقصانی به نام پژوهش است که متأسفانه کمتر به آن توجه می شود و از برنامه های ما برای طلاب این مدرسه علمیه، اختصاص نمره به تحقیقات و پژوهش های طلاب بوده و سعی داریم با برگزاری کلاس های پژوهشی و همچنین تشویق طلاب برای امر پژوهش، توجه ویژه ای به این مقوله داشته باشیم.

 

حجت الاسلام صمدیاری یکی از مشکلات این مدرسه علمیه را بحث موقوفات آن دانست و ادامه داد: مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) گنبد دارای موقوفاتی است که متأسفانه در دست ما نیست و امروزه با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می کنیم.

 

وی در توصیه ای به طلاب، تصریح کرد: تنها توصیه ای که همیشه بر روی آن تأکید داریم، اقامه نماز شب است؛ چراکه این عمل، خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) گنبد با تأکید بر ضرورت ارتباط طلاب با مردم و جامعه، بیان داشت: طلاب باید با مشکلات مردم آشنا بوده و پاسخگوی شبهات موجود در جامعه باشند.

 

این استاد حوزه، با اشاره به معیارهای یک طلبه موفق، اظهار داشت: تسلط بر مباحث علمی، آشنایی با شبهات روز و مسائل منطقه تبلیغی خود و تبعیت از خط ولایت و رهبری، از ملاک هایی است که یک طلبه موفق آن را دارا است.

 

حجت الاسلام صمدیاری با تأکید بر این که طلاب باید با تلاش برای کسب علم و دانش قدردان زحمات اساتید خود باشند، ابراز داشت: توصیه همیشگی ما به طلاب، استفاده از علم استاد و همچنین احترام و تکریم این عزیزان است.

 

وی با بیان این که دستورالعمل زندگی بشریت در قرآن کریم وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروزه آرامش حلقه گمشده بشریت است و با مأنوس شدن با قرآن کریم می توانیم این آرامش را پیدا کرده و زندگی پرباری داشته باشیم.

 

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) گنبد همچنین راه اندازی مدیریت های استانی را بسیار خوب توصیف کرد و ادامه داد: با راه اندازی این مدیریت، در وقت و زمان بسیار صرفه جویی شده و کارها به خوبی پیش می رود.

 

حجت الاسلام صمدیاری افزود: همچنین از طرفی بومی بودن مدیر استان باعث پیشرفت مدارس علمیه شده است؛ چراکه مدیر حوزه علمیه استان با مشکلات این مدارس آشنا بوده و اشراف بر مشکلات منطقه دارند.

 

وی وجود آموزش غیرحضوری را یکی از نیازهای حوزه علمیه استان دانست و بیان داشت: نبود آموزش غیرحضوری مشکلاتی را برای برخی از مدیران به وجود آورده؛ چراکه برای امتحانات باید به قم رفته و در آنجا در امتحانات شرکت کنیم.

 

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) گنبد در پایان تصریح کرد: از زحمات همه عزیزان در مدیریت استان تشکر می کنیم؛ چراکه همیشه با سعه صدر پاسخگوی ما بوده و مشکلات را برطرف کرده اند./950/ت302/ب

ارسال نظرات