۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۱۴۶۲۲۹
آیت الله طبرسی:

لباس روحانیت لباس عافیت‌طلبی نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که لباس روحانیت لباس عافیت‌طلبی نیست، تأکید کرد: کسی که لباس روحانیت را بر تن می کند باید قیام کند و در جهت انذار و تبلیغ جامعه گام بردارد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، بیستم آبان در گردهمایی مبلغان طرح هجرت استان که در ساری برگزار شد با مهم ارزیابی‌کردن رسالت روحانیت در نظام دینی گفت: روحانیت پرچم‌دار تبلیغ ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه است.

 

وی با بیان این که لباس روحانیت لباس عافیت‌طلبی نیست، تأکید کرد: کسی که لباس روحانیت را بر تن می کند باید قیام کند ودر جهت انذار و تبلیغ جامعه گام بردارد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تبلیغ دین کار بسیار دشواری است، افزود: اگر فردی وارد عرصه تبلیغ دینی می شود باید با همه توان خود در این مسیر حرکت و تلاش کند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که مبلغان دینی در نخستین گام باید طهارت اخلاقی بیش از پیش مورد توجه قرار دهند، گفت: عمل، رفتار و کردار روحانیت باید برگرفته از سیره پیامبر وائمه اطهار(ع) باشد.

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که جامه زهد و تقوای الهی همواره باید بر تن روحانیت باشد، ادامه داد: اعمال و رفتار یک مبلغ دین باید به گونه ای باشد که وقتی مردم او را می بینند یاد خداوند متعال بیافتند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت باید ارزش ها و احکام اسلامی را نخست در خود نهادینه کند تا بتوانند آنها را در جامعه نیز ترویج کند، بیان داشت: امروز اعمال و رفتار روحانیت به شدت از سوی مردم مورد توجه است و مبلغان دینی باید در این خصوص هوشیار باشند.

 

وی به طرح هجرت اشاره کرد و با بیان این که هجرت روحانیان از حوزه علمیه قم زمینه تقویت ارزش های دینی در جامعه را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: هجرت فرصت خوبی است تا اسلام ناب و حقیقی به خوبی در بخش های مختلف جامعه نهادینه شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت آموزش‌های کاربردی مبلغان دینی در زمان هجرت به مناطق مختلف کشور تأکید کرد و گفت: نباید مبلغان بی‌تجربه از حوزه علمیه قم به شهرستان‌ها اعزام شوند.

 

آیت الله طبرسی همچنین با تأکید بر تقویت ارتباط مبلغان دینی با مردم بیان داشت: تقویت ارتباط روحانیت با مردم به ویژه نسل جوان می‌تواند زمینه‌ساز تقویت باورهای دینی در جامعه را فراهم کند./950/پ202/س

ارسال نظرات