۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۴۶۰۸۲
آیت الله نوری همدانی:

تلاش های مرحوم آقای خویی حوزه نجف را در شرایط بحرانی حفظ کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی از شخصیت مرحوم آیت الله خویی و تلاش های این عالم ربانی در جهت حفظ حوزه علمیه این شهر تجلیل کرد و گفت: خدمات و تلاش های ایشان باعث حفظ حوزه نجف در شرایط سخت و بحرانی شد.
آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرگزاری رسا از نجف اشرف، در دومین روز از سفر حضرت آیت الله حسین نوری همدانی به عراق، مدیران، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر نجف با این مرجع تقلید دیدار کردند.


 در این دیدار پیرامون جایگاه حوزه علمیه نجف و تربیت عالمان و فرهیختگان بحث و تبادل نظر شد و حاضران خواستار تعامل بیشتر دو حوزه نجف و قم شدند.

در ادامه دیدارهای شخصیت های مختلف کشور عراق با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، عصر پنج شنبه امام جمعه نجف اشرف با این مرجع تقلید دیدار کرد.


وی در این دیدار نکاتی را درباره عظمت حوزه نجف با قدمت هزار ساله آن و خدمات علمای بزرگ در شرایط سخت و دشوار برای حفظ این حوزه بیان کرد.


این مرجع تقلید تاکید کرد: همان گونه که مرحوم حضرت آیت الله حائری در زمان رضاخان که می خواست حوزه را از بین ببرد، صبر و استقامت پیشه و از حوزه قم مراقبت کرد، در حوزه نجف نیز بزرگانی همچون آقای خویی در شرایط سخت و بحرانی اجاره ندادند که این حوزه دچار مشکل شود.


حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: حاصل پافشاری و استقامت علمای بزرگ در قم و نجف تربیت افرادی بزرگ و شایسته همچون امام خمینی و دیگر بزرگان بود.


این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقعیت حساس و ویژه جهان اسلام، مذاهب و گروه های مختلف اسلامی را بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی دانست و گفت: امروز استکبار و وهابیت دشمن مشترک شیعه و سنی است.


وی با بیان این که خط وهابیت از خط اهل سنت جدا است، تاکید کرد: امروز شیعه و سنی در مقابل وهابیت، تفکر سلفی و استکبار وظیفه مشترک دارند و باید وحدت مسلمانان قوی تر از هر زمان دیگر باشد./924/پ202/ج

ارسال نظرات