۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۴۵۲۸۱
آیت الله کعبی:

نظام مبتنی بر ولایت و رهبری در برابر و مخالف نظام استبدادی و طبقاتی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روحانیت را یک ظرفیت پیش برنده برای اسلام و انقلاب دانست و گفت: روحانیت همواره پیشگام دفاع از اسلام و ارزش های انقلابی بوده و خواهد بود.
آيت الله عباس کعبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جمعه در پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله سید حبیب الله طاهری، نماینده فقید مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدار هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار به خوبی خط همدلی و توجه به توطئه های دشمنان را برای مسؤولان نظام و آحاد جامعه اسلامی تبیین کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روحانیت را یک ظرفیت پیش برنده برای اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت همواره پیشگام دفاع از اسلام و ارزش های انقلابی بوده و خواهد بود.

آیت الله کعبی با بیان این که سخن ولایت سخنی جامع و عامل وحدت است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ولایت و عید غدیر متعلق به امت اسلامی است و این مسأله باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان این که نعمت ولایت همچون گوهری ارزشمند برای نجات بشریت است، تصریح کرد: ولایت حقیقت ماندگار و مفهومی است که در متن تعالیم همه انبیا آمده است.

آیت الله کعبی با اشاره به این که ولایت در شریعت پیامبر گرامی اسلام تبلور یافته است، ادامه داد: این مسأله حائز اهمیت دنیای اسلام در روز عید غدیر ظهور پیدا کرد.

وی بر ضرورت شناخت ولایت در جامعه اسلامی تأکید کرد و با بیان این که همه ما باید شکرگزار نعمت ولایت در جامعه دینی باشیم، خاطرنشان کرد: ولایت و رهبری عامل اقتدار و عظمت نظام اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نظام های حکومتی مبتنی بر ولایت هیچ گونه شباهتی به سبک‎های حکومتی و استبدادی گذشتگان نداشته است، ادامه داد: نظام مبتنی بر ولایت و رهبری در برابر و مخالف نظام های استبدادی، حکومت قیصری، امپراتوری و طبقاتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علمی و فقهی مرحوم آیت الله طاهری اشاره کرد و گفت: این عالم برجسته از ذخیره های معنوی کشور محسوب می شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آیت الله طاهری(ره) حقیقتاً شخصیتی ولایتی، انقلابی و دارای صفات مختلف انقلابی بود، ادامه داد: این روحانی وارسته همواره در جهت تقویت نظام و رهبری حرکت می کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود تداوم آرمان های علما را حرکت در مسیر آنها دانست و خاطرنشان کرد: در این استان نیز راه علما به خوبی ادامه پیدا کرده است.

وی از آیت الله طاهری(ره) به عنوان شخصیتی با بصیرت و هوشمند یاد کرد و گفت: ایشان در مواقع حساس همواره حضوری بی نظیر و به یاد ماندنی داشت./950/پ202/س

ارسال نظرات