۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۴۴۹۹۵
معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی:

تبیین قرآن بر محور اهل بیت سبب گرایش جهانیان به اسلام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی(ص) بر ضرورت تبیین قرآن از نگاه ائمه اطهار(ع) تأکید کرد و ابراز داشت: وقتی قرآن را طبق گفتار و کردار اهل بیت(ع) برای جهانیان تبیین کنیم علاقه‌مندی به قرآن بیشتر خواهد شد.
حجت‌الاسلام محمدرضا صالح
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی(ص)، امروز دهم آبان در مراسم افتتاحیه هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در مدرسه حجتیه قم، بر ضرورت الگوگیری از روش ائمه اطهار(ع) تأکید کرد و گفت: اهل بیت(ع) به عنوان الگویی جامع‌الشرایط برای بشریت مطرح بوده که دارای برجستگی معنوی و تزکیه باطنی هستند.
معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی(ص)، قرآن را کتاب هدایت بشریت توصیف کرد و ابراز داشت: امروز جامعه جهانی نیازمند پیام قرآن است و طلاب و مبلغان نقش تأثیرگذاری در آشنا کردن مردم با این فرهنگ برعهده دارند.
حجت‌الاسلام صالح، کار مؤسسات و مراکز فرهنگی و دینی را در قبال آشنا کردن مردم جهان با آموزه‌های دینی سنگین ارزیابی و اظهار کرد: امروز سؤالات و شبهات فراوانی درباره قرآن مطرح می‌شود و علما باید متناسب با نیازهای جوامع اسلامی به تبیین آنها بپردازند.
رییس شورای سیاست‌گذاری المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث بر ضرورت نشر آموزه‌های دینی و قرآنی به زبان‌های مختلف تأکید کرد و افزود: طلاب و مبلغان جامعة المصطفی(ص) باید به قرآن مسلط شوند تا بتوانند نیازهای دینی جوامع بشری را پاسخ دهند.
وی طلاب جامعة المصطفی را به خودسازی و تهذیب نفس توصیه کرد و گفت: وظیفه سنگینی بر دوش روحانیت قرار دارد و طلاب افزون بر خودسازی باید معارف دینی را به دیگران نیز آموزش دهند.
حجت‌الاسلام صالح، بیداری اسلامی در منطقه را برخاسته از قرآن ذکر کرد و ابراز داشت: ادامه این حرکت و بیداری اسلامی نیز مرهون قرآن است.
معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی(ص) ادامه داد: ایمان، صبر، ایثار، شهادت و امید به تحقق وعده‌های الهی از قرآن قابل استخراج است و تمام سعادت بشری در قرآن خلاصه می‌شود.
رییس شورای سیاست‌گذاری المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث خواستار توجه جدی انجمن‌های تخصصی به مباحث قرآنی شد و افزود: توجه به قرآن باید بیش از پیش در میان طلاب نهادینه شود و مباحث تفسیری رونق پیدا کند.
حجت‌الاسلام صالح بر ضرورت تبیین قرآن از نگاه ائمه اطهار(ع) تأکید کرد و ابراز داشت: وقتی قرآن را بر طبق گفتار و کردار اهل بیت(ع) برای جهانیان تبیین کنیم علاقه‌مندی به قرآن بیشتر خواهد شد.
وی در ادامه هدف اصلی جامعة المصطفی(ص) از برگزاری المپیاد قرآن و حدیث را فهم، تدبر و تبلیغ قرآن عنوان کرد و گفت: این مسابقات فضای مجموعه را قرآنی می‌کند و در سایه این قرآنی شدن موفقیت‌های دیگری به دست خواهد آمد.
حجت‌الاسلام صالح در پایان ابراز کرد: المپیاد قرآنی جامعة المصطفی همزمان در قم، مشهد، اصفهان، گرگان و چهل کشور دیگر در حال برگزاری است و در بخش مجازی و خواهران نیز استقبال خوبی از این مسابقات شده است./927/پ202/ی
ارسال نظرات