۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۴۴۱۷۱

چند خبر کوتاه از اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش «طلاب خواهر، حوزه، انقلاب اسلامی» و بارگذاری 2 میلیون فیلم و کلیپ در سایت تبیان بخشی از اخبار اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم است.
سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، معصومه ظهیری، یکی از استادان حوزه‌های علمیه خواهران در همایش «طلاب خواهر، حوزه، انقلاب اسلامی» گفت: به یمن سالروز قدوم مبارک رهبر والامقام در سال 89 به قم، در سومین سالروز این سفر بر آن شدیم که در کنار پرداختن به همه آنچه که برای ما به ارمغان آوردند به ندای مطالبات ایشان پاسخگو باشیم.

فریبا علاسوند، عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران نیز خطاب به طلاب خواهر گفت: مقام معظم رهبری خیلی قاعده‌مند کار می‌کنند و ایشان دانش خودشان را در یک سخنرانی نمی‌توانند ارائه کنند؛ آیا توقع است که ما با عامه مردم به یک صورت با فرمایشات مقام معظم رهبری برخورد کنیم؟ ما باید جریان و خط بسازیم.

کبری پورعبدالله، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان نیز در این همایش گفت: زن برای ایفای نقش‌های متعدد ساخته نشده ولی وقتی مسیر بی‌سرانجام نقش‌های متعدد زنان باز شود، ابزاری برای ایفای نقش در سناریوهای متعدد و مبتذل داخل و خارج در انواع دستگاه‌های رسانه‌ای می‌شود که هیچ کسی جلودار این مسیر نیست.

برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم دعای عرفه در قنوات

در جلسه‌ای که روز یکشنبه 30 مهرماه در دفتر امام جمعه برگزار شد، امام جمعه قنوات، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات، بخشدار مرکزی، شهردار قنوات، رییس شورای شهر قنوات و جمعی دیگر از مسؤولان این شهر حضور داشتند.

در این جلسه ابتدا امام جمعه قنوات به عنوان رییس شورای فرهنگ عمومی بخش مرکزی قم به بیان توصیه‌هایی پرداخت و سپس حجت‌الاسلام سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی گفت: ماه ذی الحجه ماهی بسیار پر برکت است در این ماه روز عرفه، عید قربان، عید غدیر، روز مباهله قرار دارد و عرفه شب قدر ذی الحجه است که باید از فیوضات آن بهره برد.

بر اساس مصوبات این جلسه قرار شد مراسم پرفیض دعای عرفه در مصلای نماز جمعه و مسجد اعظم قنوات برگزار شود و اداره تبلیغات اسلامی قنوات در تبلیغات محیطی و تأمین مداح کمک کند.

بارگذاری 2 میلیون فیلم و کلیپ در سایت تبیان

حجت‌الاسلام علیرضا سلطانی، مسؤول موسسه تبیان شعبه قم مهاجر در جلسه شورای مدیران تبلیغات اسلامی استان به راهکارهای افزایش کاربران سایت تبیان قم اشاره کرد و گفت: برای افزایش تعداد کاربران سایت‌ها باید قبل از هر چیز فضای مجازی را به خوبی شناخت.

وی ادامه داد: لحظه‌ها را باید دریابیم چراکه اینترنت فضای لحظه‌هاست و اگر در انتقال اطلاعات، لحظه‌ها را در نظر نگیریم فایده‌ای ندارد.

حجت‌الاسلام سلطانی مهاجر با بیان این‌که اینترنت فضای جاذبه‌هاست اظهار کرد: اگر مطالبی چه تولیدی و چه غیرتولیدی بر روی سایت قرار می‌گیرد باید بر روی جاذبه‌های آن فکر کرد به دلیل این‌که کاربران این مسأله را می‌فهمند و به جذابیت‌های سایت عادت می‌کنند.

مسؤول موسسه تبیان شعبه قم تصریح کرد: به جز رسانه ملی که مردم به آن عادت کرده‌اند، هیچ کسی با فضای یک طرفه رسانه‌ای ارتباط برقرار نمی‌کند.

وی ادامه داد: اینترنت و سایر رسانه‌ها فضای تعاملی می‌طلبد و ارتباط با آن‌ها دو طرفه است.

حجت‌الاسلام سلطانی مهاجر بر لزوم ارائه خدمات از طریق سایت تبیان به کاربران تأکید کرد و گفت: اگر در فضای مجازی به کاربران خدمات ارائه نشود کاربران از سایت مورد نظر گریزان می‌شوند.

وی با ذکر نمونه‌ای از ارائه خدمات مورد نیاز جوانان در سایت تبیان اظهار داشت: در بخش فیلم این سایت حدود 3 ماه گذشته 14 هزار فیلم و کلیپ وجود داشت که این تعداد اکنون به بیش از 2 میلیون افزایش یافته است.

نشست نمایندگان امور بانوان نهادهای قم در استانداری

در نشست نمایندگان امور بانوان ادارات و نهادهای قم، که اشرف یوسفی، کارشناس امور فرهنگی بانوان این اداره کل نیز حضور داشت، ابتدا معصومه ظهیری، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های آینده ارائه کرد.

وی همچنین آمار طلاق در استان قم را غیرواقعی دانست و بر لزوم همکاری بیشتر دستگاه‌های استان برای توسعه امر ازدواج تأکید کرد.

احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی از وضعیت کشور، وظایف بانوان و عملکرد نمایندگان استان ارائه کرد.

در پایان تعدادی از نمایندگان ادارات و نهادهای قم به تشریح فعالیت‌ها و عملکرد خود پرداختند.

گردهمایی خواهران مبلغ در قم برگزار شد

در گردهمایی خواهران مبلغ که با حضور پرشور خواهران مبلغ برگزار شد، حجت‌الاسلام رفیعی از خطیبان معروف کشور و حجت‌الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند.

حجت‌الاسلام رفیعی در این گردهمایی به مبلغان توصیه کرد که با مطالعات وسیع از منابع غنی از بیان مطالب تردیدآمیز در جامعه خودداری کنند.

حجت‌الاسلام آشتیانی نیز ضمن تشریح مسائل روز کشور توصیه‌های اخلاقی به مبلغان داشته است.

برگزاری همایش بهداشت روان در قم

همایش بهداشت روان با شعار سال 2012 یعنی «افسردگی بحران جهانی است» با همکاری بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، مبارزه با مواد مخدر، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون بانوان استان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام بهکام، دکتر شهیدی و دکتر آقایوسفی در مورد افسردگی در ابعاد مختلف سخنرانی کردند.

اجرای مسابقه، پخش کلیپ و تقدیر از خانواده‌های بهبودیافته بیماری اعصاب و روان از دیگر برنامه‌های این همایش بوده است.

برگزاری مسابقه فرهنگی «زلال احکام» توسط خانه قرآن دهستان قمرود

حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار ،  رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت: در این مسابقه که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار می‌شود، هر هفته صبح جمعه پس از برگزاری دعای پرفیض ندبه 2 سؤال از احکام طرح و بین شرکت کنندکان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسابقه با هدف ارائه آموزش احکام مسائل شرعی به ویژه نماز، روزه، خمس، زکات، امر به معروف و نهی از منکر ویژه بانوان برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از جمع آوری پاسخنامه‌ها به قید قرعه به 3 نفر از کسانی که به سئوالات پاسخ صحیح داده باشد، در پایان هر ماه جایزه اهدا خواهد شد./997/ت303/ی

ارسال نظرات