۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۴۳۶۴۵
نماینده طلاب ارسباران:

دشمنان با همه توان علیه مرجعیت، روحانیت و رهبری تبلیغ می‌‌کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب، علما و فضلای منطقه ارسباران گفت: استقبال مردم خراسان شمالی از رهبری در حالی چشم دولتمردان غربی را خیره کرد که سال‌ها با تمام توان علیه مرجعیت، روحانیت و رهبری تبلیغ می‌‌کردند.
 مرجعيت

حجت الاسلام جلیل جلیلی، نماینده طلاب، علما و فضلای منطقه ارسباران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نتایج و برکات سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اظهار داشت: استقبال گسترده مردم خراسان شمالی از مقام معظم رهبری نشان داد که ارادت و عشق ملت ایران به رهبری فراتر از تصور دشمنان نظام است.


وی با تأکید بر این‌که استقبال پرشور و خود جوش مردم خراسان شمالی از رهبر معظم انقلاب، هوشمندی، ولایتمداری و اسلام خواهی ملت ایران را به جهانیان ثابت کرد، گفت: در شرایطی که دشمنان نهایت تلاش خود را برای جدایی میان امت و ولایت به کار گرفته‌اند، مردم خراسان شمالی ثابت کردند که نقشه‌های شوم استکبار راه به جایی نبرده است.


امام جمعه مهربان خاطرنشان کرد: استقبال از مقام معظم رهبری در حالی چشم دولتمردان غربی را خیره و حیرت‌زده کرد که سال‌ها با تمام توان علیه مرجعیت، روحانیت و رهبری تبلیغ می‌‌کردند، در حقیقت سفرهای استانی حضرت آیت الله خامنه ای به ویژه سفر اخیر به استان خراسان شمالی، جایگاه زعامت دینی و رهبری نظام در قلوب ملت ایران را به تصویر کشید.


حجت الاسلام جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان، با اشاره هتاکی‌های صورت گرفته از سوی غرب نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: حج امسال فرصتی برای تقویت روحیه اتحاد، همگرایی و صف‌بندی مسلمانان علیه استکبار است، امیدواریم حج امسال به نحو احسن و در مفهوم کامل حج محمدی(ص) برگزار شود.


وی حج را نماد کامل روح توحید در عبادات و برائت از بت پرستی با مصادیق مختلف در هر زمان عنوان کرد و با اشاره به واقعه ششم ذی الحجه جمعه خونین مکه و شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه مکرمه به دستور آمریکا و آل سعود گفت: حرمت حرم امن الهی در آن روز شکسته شد و آثار خشم امام خمینی(ره) از این جسارت و اندوه عمیق ایشان از این که مصالح امت اسلامی و شرایط جهان اسلام مانع از اقدام عمومی می‎شد، تا روزهای آخر عمر امام در کلام و پیامش آشکار بود.


امام جمعه مهربان با بازخوانی پیام تاریخی امام خمینی(ره) افزود: آداب حج، برادرى و ایجاد محبت و وحدت است، فرصت ایجاد وحدت بین ملت‌هاى اسلامى در حج فراهم مى‌شود. این همه انسان از اقصى نقاط عالم، همه به عشق کعبه، به عشق مرقد پیغمبر، به عشق ذکر الهى، به عشق طواف و سعى، خود را به آنجا رسانده اند؛ این فرصتِ برادرى، مغتنم است.


حجت الاسلام جلیلی در پایان خواستار بهره‌مندی عموم مؤمنان از فضائل روز عرفه و شب عید قربان شد و گفت: عرفه روز نیایش و راز و نیاز با خدا است و به اندازه شب‌های قدر ارزش و منزلت دارد و در اهمیت دعا و نیایش این روز آمده که اگر روزه مانع خواندن دعا و نیایش شود، بهتر است روزه نگیرید./935/ت303/س

ارسال نظرات