زنا؛ گناه کبیره یا مصداق حریم خصوصی
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه صدای آمریکا به نقل از بخش حقوقی سازمان ملل، زنا را از مصادیق حریم خصوصی دانست.
سازمان ملل متحد میگوید: زنا جرم نیست و نباید مازات ارتکاب به جرم برایش در نظر گرفته شود.
طی سالهای اخیر، گسترش روز افزون آزادیهای جنسی، منجر به بی و بند و باری و فساد در سطح وسیع جامعه غربی شده است و امروز سردمداران ممالک غربی بهدنبال راهی برای برون رفت از این چاه فرویدی خودساخته و آثار سوء اجتماعی آنان هستند.
این در حالی است که اسلام بهعنوان آخرین دین الهی و کاملترین آنها شدیداً این عمل را تقبیح و برای مرتکبین آن، مجازاتهای بسیار سنگینی معین کرده است.
در ذیل به برخی از آثار دنیوی و اخروی این عمل قبیح اشاره و دلایل متقن سلام در رد این عمل ارائه میشود: با توجه به اینکه گناهان دارای زیانهایی دنیوی و اخروی هستند خداوند متعال برای نجات انسانها اثرات و زیانهای گناهان را گوشزد کرده است، یکی از گناهان کبیره زنا است.
در مورد پیامدهای زنا پیامبر اکرم(ص) میفرماید: زنا داراى زیانهاى دنیوى و اخروى است، در دنیا: از بین رفتن نورانیّت و زیبایى انسان، مرگ زودرس و قطع روزی و امّا در آخرت: درماندگى، غضب الهى هنگام حساب قیامت و جهنّم همیشگى.
هم چنین از ایشان نقل شده است: هر گاه زنا زیاد شود، مرگ ناگهانى هم زیاد مىشود.
در جای دیگری فرمودند:زنا نکنید، تا همسران شما نیز به زنا آلوده نشوند.
و نیز فرمودند: هر که به ناموس دیگران تجاوز کند، به ناموسش تجاوز خواهد شد، وهمانگونه که با دیگران رفتار کنید، با شما رفتار خواهد شد.
على (ع) ترک زنا را مایه استحکام خانواده و ترک لواط را عامل حفظ نسل مىداند.
در یکى از سخنان حضرت رضا (ع) برخی مفاسد زنا عنوان شده، از جمله:
ارتکاب قتل به وسیله سقط جنین،بر هم خوردن نظام خانوادگى و خویشاوندى،ترک تربیت فرزندان و از بین رفتن موازین ارث.
به خاطر همین آثار سوء و مفاسد دیگر است که اسلام شدیداً آن را محکوم کرده و آن را گناهی بزرگ می داند.
امیرمؤمنان علی(ع) میفرماید: کسی که از راه حرام به لذتی رسید لذتش از بین می رود، ولی گناه و ننگش باقی است، تنها نتیجۀ بدش میماند لذت و خوشی که به دنبالش آتش باشد ارزشی ندارد.
بدون شک، هر کار خلافی در وضع جامعه و از طریق آن در وضع افراد اثر میگذارد و باعث نوعی فساد در سازمان اجتماعی می شود، گناه و کار خلاف و قانون شکنی، همانند یک غذای ناسالم و مسموم است که در سازمان بدن انسان چه بخواهیم و چه نخواهیم تأثیر نامطلوب خواهد گذارد و انسان گرفتار واکنش طبیعی آن می شود.
قرآن کریم می فرماید: «ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ لِیُذِیقَهُم بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ؛ فساد، در خشکی و دریا به سبب کارهایی که مردم انجام داده اند، آشکار شده است. خدا می خواهد نتیجه بعضی اعمالشان را به آنان بچشاند، شاید (به سوی حق) بازگردند.
همچنین پیغمبر گرامی اسلام (ص) در مورد زنا می فرماید:زنا، فقر را به ارث میگذارد (یعنی باعث فقر میشود زیرا انسان را بیآبرو کرده و موجب میشود، خداوند، روزی او را قطع نماید)».
در ذیل به برخی آثار اجتماعی و دنیوی زنا نیز اشاره می شود: پیدایش هرج و مرج در نظام خانواده، و از میان رفتن رابطه فرزندان و پدران، رابطهاى که وجودش نه تنها سبب شناخت اجتماعى است، بلکه موجب حمایت کامل از فرزندان مىگردد، و پایههاى محبتى را که در تمام طول عمر سبب ادامه این حمایت است مىگذارد.
در جامعهاى که فرزندان نامشروع و بى پدر فراوان گردند روابط اجتماعى که بر پایه روابط خانوادگى بنیان شده نیز سخت دچار تزلزل مىشود.
براى پى بردن به اهمیت این موضوع کافى است یک لحظه چنین فکر شود که چنانچه زنا در کل جامعه انسانى مجاز شود و ازدواج برچیده شود، فرزندان بى هویتى که در چنین شرائطى متولد شوند، تحت پوشش حمایت کسى نیستند، نه در آغاز تولد و نه به هنگام بزرگ شدن.
از این گذشته از عنصر محبت که نقش تعیین کنندهاى در مبارزه با جنایت ها و خشونت ها دارد محروم مىشوند، و جامعه انسانى به یک جامعه کاملا حیوانى توأم با خشونت در همه ابعاد، تبدیل مىشود.
این عمل ننگین سبب انواع برخوردها و کشمکش هاى فردى و اجتماعى در میان هوس بازان است، داستان هایى را که بعضى از چگونگى وضع داخل محلههاى بدنام و مراکز فساد نقل کرده و نوشتهاند به خوبى بیانگر این واقعیت است که در کنار انحرافات جنسى بدترین جنایات رخ مىدهد.
تجربه نشان داده و علم ثابت کرده است که این عمل باعث اشاعه انواع بیماری ها است و با تمام تشکیلاتى که براى مبارزه با عواقب و آثار آن امروز فراهم کردهاند باز آمار نشان مىدهد که تا چه اندازه افراد از این راه سلامت خود را از دست داده و مىدهند.
این عمل غالبا سبب سقط جنین و کشتن فرزندان و قطع نسل مىگردد، چرا که چنین زنانى هرگز حاضر به نگهدارى این گونه فرزندان نیستند، و اصولا وجود فرزند مانع بزرگى بر سر راه ادامه اعمال شوم آنان مىباشد، لذا همیشه سعى مىکنند آنها را از میان ببرند.
و این فرضیه کاملا موهوم که مىتوان این گونه فرزندان را در مؤسساتى زیر نظر دولت ها جمعآورى کرد شکستش در عمل روشن شده، و ثابت گردیده که پرورش فرزندان بى پدر و مادر به این صورت چقدر مشکلات دارد، و تازه محصول بسیار نامرغوبى است، فرزندانى سنگدل، جنایتکار ، بى شخصیت و فاقد همه چیز!
نباید فراموش کرد که هدف از ازدواج تنها مسأله اشباع غریزه جنسى نیست، بلکه اشتراک در تشکیل زندگى و انس روحى و آرامش فکرى، و تربیت فرزندان و همکارى در همه شئون حیات از آثار ازدواج است که بدون اختصاص زن و مرد به یکدیگر هیچ یک از اینها امکان پذیر نیست./9161/ت302/ن