۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۴۳۳۵۳
نماینده خبرگان رهبری:

غرب به دنبال زمینه‌سازی برای افراطی‌گری در جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: غرب با ساخت فیلم موهن، سوزاندن قرآن، چاپ کاریکاتور اهانت‌آمیز و دیگر اقدامات مذبوحانه به دنبال زمینه‌سازی برای افراطی‌گری در جوامع اسلامی است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مناظره دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا و معاونین آنها اظهار داشت: یکی از معاونین این دو کاندیدا به صراحت اعلام کرد که ایران قصد ساختن بمب هسته‌ای را ندارد و بر اساس اعلام مراکز تحقیقاتی ایران اصلاً در فکر درست کردن بمب هسته‌ای نیست.


امام جمعه اردبیل ادامه داد: البته این اظهارات تازگی ندارد، چراکه پیش از این نیز مقامات رده‌های مختلف غرب به صورت آشکار و پنهان بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید داشته‌اند، امروز عزت، قدرت و اقتدار نظام اسلامی ایران به قدری افزایش یافته که مسائلش در مناظرات انتخاباتی مورد توجه کاندیداها برای جلب آرای مردم آمریکا است.


وی تصریح کرد: ادعای این معاون کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا می تواند بهترین ابزار برای زیر‌سؤال بردن قطعنامه‌های ضد انسانی سازمان ملل و آژانس هسته‌ای است، این اظهارات نشان داد که ایران ذره‌ای از اهداف انسانی خود عدول نکرده و این رفتارهای قلدر‌‌مابانه غرب است که می‌خواهند ایران را تحت فشار و محاصره قرار دهند.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر با محکوم کردن هتک حرمت مقدسات دینی به ویژه اعلام انزجار از بی‌احترامی به ساحت پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: غرب با ساخت فیلم موهن، سوزاندن قرآن، چاپ کاریکاتور اهانت‌آمیز و دیگر اقدامات مذبوحانه به دنبال زمینه‌سازی برای افراطی‌گری در جوامع اسلامی است.


نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر حفظ هوشیاری و بصیرت امت اس
لامی از بهره‌برداری رسانه‌ای غرب از اعتراضات مسلمانان نسبت به اهانت به پیامبر اسلام(ص) تصریح کرد: استکبار جهانی و استعمار پیر انگلیس با ایجاد فرقه ضاله وهابیت تلاش کرد تا دین مبین اسلام را به عنوان دینی خشن و افراطی معرفی کند، امروز نیز با حمایت از این فرقه ضاله درصدد بهره‌برداری تبلیغاتی از موج اعتراضات امت اسلامی است.


وی با بیان این‌که اسلام بزرگترین ضربه را از وهابیت و اقدامات افراطی این فرقه ضاله خورده است، افزود: اسلام در طول تاریخ از افراط و تفریط ضربه های زیادی خورده و این وظیفه ما است که این دین سرشار از زیبایی ها و آموزه های پسندیده را به درستی به جهانیان بشناسانیم.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی همچنین با اشاره به توطئه‌های وهابیت در دوران مناسک حج تمتع اظهار داشت: حجاج باید به فتنه‌گری این فرقه ضاله آگاه باشند و نگذارند که ایام حج محملی برای سوء استفاده دشمنان اسلام باشد، خداوند متعال به رسول گرامی اسلام(ص) فرمود؛ هر فردی به تو اهانت کند پاسخش را خودم خواهم داد و تاریخ نشان می دهد که چنین نیز شده است.


وی افزود: وهابیت ابزار سیاست های خصمانه و ضددینی غرب در منطقه است، چنانکه اعلام کرده حجاج به هیچ وجه حق ندارند در انجام مناسک شعارهایی از قبیل لبیک یا رسول الله سر دهند و فقط باید عباداتشان را بکنند و بروند، با این حال دشمنان بدانند هر فردی که به رسول نور و رحمت(ص) توهین کرده؛ بر اساس وعده الهی ریشه خود را کنده است.

 

وی در پایان با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان گفت: قربانی کردن در این عید بزرگ اسلامی از مستحبات است که فلسفه این عمل نشان دادن بندگی و اطاعت از پروردگار متعال است./935/پ202/ب

ارسال نظرات