۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۴۲۶۰۱
نماینده طلاب ارسباران:

پیوند امت با ولایت در سفرهای استانی رهبر انقلاب تجلی می یابد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلیلی گفت: نمایش عزت و تحکیم وحدت و پیوند امت با ولایت از مهم‌ترین جلوه‌های سفرهای استانی مقام معظم رهبری است.
ديدار پر شور هزاران نفر از جوانان با رهبر معظم انقلاب

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، نماینده طلاب، روحانیان و علمای منطقه ارسباران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و منویات روشنگرانه ایشان در اجتماع بزرگ مردم این استان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مدیریتی رهبر انقلاب اسلامی سفرهای استانی است که در طول 23 سال گذشته شاهد سفرهای پربار و بابرکت مهمی به سراسر کشور از سوی ایشان بوده ایم.


وی به تشریح برکات و دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به استان‌های مختلف کشور پرداخت و گفت: نمایش عزت و تحکیم وحدت و پیوند مستحکم مردم با امام و رهبری و همچنین تجدید میثاق امت با آرمان های نظام اسلامی از مهم‌ترین جلوه‌های سفرهای استانی مقام معظم رهبری است.

 

حجت الاسلام جلیلی با اشاره به استقبال کم‌نظیر مردم استان خراسان شمالی از مقام معظم رهبری، ایجاد نشاط و پویایی مردم و سرعت گرفتن پیشرفت عمرانی استان‌ها را از جمله دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: بسیج مسؤولان کشوری و استانی برای حل نارسایی‌‌ها و مشکلات استان‌ها در جریان سفر مقام معظم رهبری و نمایش وحدت و انسجام طوایف مختلف از دیگر برکات و سفر مقام معظم رهبری است.

 

امام جمعه مهربان با اشاره به این‌که سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها خود عاملی برای تقویت و تحکیم وحدت ملی و اسلامی مردم ایران است، تصریح کرد: در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها دیگر قوم، قبیله و سلیقه مطرح نیست و هر قومی با هر اندیشه‌ای در مراسم استقبال حاضر می‌شود.

 

نماینده طلاب، روحانیان و علمای منطقه ارسباران تصریح کرد: در واقع سفرهای استانی مقام معظم رهبری نمایش وحدت با محوریت رهبری است که امیدواریم در استان آذربایجان‌شرقی نیز این مهم هرچه زودتر تحقق یابد و امت بزرگ خطه قهرمان‌پرور آذربایجان‌شرقی از نزدیک رهبر و مقتدای خویش را زیارت کنند.

 

وی با اشاره به گذشت 19 سال از سفر مقام عظمای ولایت به آذربایجان ‌شرقی اظهار امیدواری کرد آرزوی دیدار مردم آذربایجان‌شرقی با مقام معظم رهبری در فرصت‌های آتی فراهم شود، هر چند که در سال 91 مقام معظم رهبری برای دیدار از مناطق زلزله‌زده سفری به استان آذربایجان‌شرقی داشته‌اند.

 

حجت الاسلام جلیلی به سخنان مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار نخبگان و استعدادهای برتر جوان کشور با رهبر انقلاب گفت: رهبری در این دیدار حفظ و تقویت فضای نشاط و امید میان جوانان نخبه، فراهم کردن امکان پیشرفت‌های علمی و پژوهشی، توجه به درون‌زایی علمی به جای مرعوب شدن در مقابل پیشرفت‌های علمی غرب، تقویت روحیه احساس مسؤولیت نخبگان نسبت به آینده ملت و راضی نشدن به پیشرفت‌های علمی کنونی را از ضرورت های مهم در ادامه حرکت پرشتاب علمی کشور دانستند.

 

وی تاکید کرد: ملت ایران با تکیه بر ثروت نیروی انسانی جوان و مستعد خود و ایستادگی در مقابل فشارها، از همه گردنه‌های خطرناک عبور خواهد کرد و به قله سعادت خواهد رسید، که برای تحقق کامل این مسأله فراهم کردن زیرساخت‌ها برای رشد و بالنده کردن استعدادهای نخبگان و ایجاد فرصت پژوهش و تحقیق مورد تأکید است.

 

امام جمعه مهربان نخبگان را سرمایه‌های اصلی کشور دانست و تأکید کرد: نخبگان تنها در کلانشهرها زندگی نمی‌کنند و نخبه‌های شهرها و مناطق کوچک نیز از با استعدادترین جوانان ایران اسلامی هستند و بدون آن که امکانات لازم برای آنها فراهم شود برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند./935/ت303/س

ارسال نظرات