۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۴۲۵۵۴
آیت‌الله علوی گرگانی:

همه باید قدر انقلاب و رهبری را بدانیم

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت قدرشناسی همگان از نعمت انقلاب اسلامی و وجود مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: این کشور متعلق به امام زمان(عج) است و همه باید در راه خدمتگذاری و سربازی ایشان تلاش کنیم.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان انتظامی سراسر کشور، شهر مقدس قم را خاستگاه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در روایات بر اهمیت این شهر تأکید فراوان شده و این شهر به عش آل محمد(ص) معروف شده است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی، نحوه نامگذاری شهر مقدس قم را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: پیامبر اعظم(ص) در شب معراج وارد مکانی شد که شیطان در آن حضور داشت؛ از جبرئیل نام مکان را پرسیدند و متوجه شدند که در این سرزمین پاره تنشان مدفون خواهد شد، از این‌رو به شیطان فرمودند؛ «قم من هذا».
آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: چون پیامبر اعظم(ص) به شیطان دستور خروج دادند، این شهر به نام قم معروف و به مرکز علم و تقوا تبدیل شد و علم از این شهر به دیگر کشورها ترویج داده شد.
وی زیارت کریمه اهل بیت(ع) و استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید را از ویژگی‌های مهم و ارزشمند شهر مقدس قم ذکر کرد و اظهار داشت:‌ همه باید از حضور در این شهر استفاده لازم را برده و با بصیرت به شهرهای خود برگردند.
این استاد برجسته درس خارج با اشاره به آیاتی از قرآن، شکر نعمت‌های فراوان الهی را خواستار شد و گفت: خداوند در قرآن برخی را مورد مؤاخذه قرار می‌دهد که چرا در مقابل این همه نعمت سر تعظیم در برابر پروردگار فرود نمی‌آورند.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که همه چیز در قرآن آمده است، ابراز داشت: خداوند صفحه دنیا را برای ائمه اطهار(ع) گشوده است و تنها ایشان از اسرار الهی با خبر هستند.
وی در ادامه با بیان این‌که بلایای دنیوی در روایات نتیجه گناهان مردم در روی زمین ذکر شده است، اظهار داشت: بارانی که رحمت الهی و مایه خیر و برکت برای بندگان است در مواردی که مردم گناه می‌کنند موجب خسارت و زیان می‌شود.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی، بیان داشت: در آخرالزمان گناهانی مشاهده می‌شود که قبلاً وجود نداشته و خداوند نیز به سبب این گناهان عذاب‌هایی می‌آورد که مردم آنها را ندیده‌اند.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان خطاب به کارکنان و فرماندهان انتظامی سراسر کشور، گفت:  قدر دین، انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید را بدانید، این کشور متعلق به امام زمان(عج) است و همه باید در راه خدمتگذاری و سربازی ایشان تلاش کنیم./927/پ202/ج
ارسال نظرات