۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۴۲۰۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

کرسی خارج فقه اقتصاد اسلامی در حوزه ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از استادان حوزه و دانشگاه خواستار تشکیل کرسی های درس خارج فقه اقتصاد اسلامی در حوزه های علمیه شد و اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت از مشکلات دانست.
حجت الاسلام رضا برنجکار رييس پرديس قم دانشگاه تهران

 

    حجت الاسلام رضا برنجکار، رییس دانشگاه پردیس در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، به بیان الزامات این نوع اقتصاد پرداخت و گفت: دوری از اسراف و مصرف بی رویه از شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

     

    وی با بیان این‏که در هر شرایطی حتی در دورانی که کشور از تحریم رهایی پیدا کند، پرهیز از اسراف از لوازم اصلی اقتصادی اسلامی است، ابراز داشت: ملت ایران باید در رفتار‏ها و مصرف گرایی خود تجدید نظر و اسراف را از زندگی خود خارج کند.

     

    این استاد حوزه و دانشگاه مصرف گرایی و افزایش تولید برای مصرف بی حد و مرز مردم و جمع آوری ثروت از سوی سرمایه داران را از لوازم اقتصاد غربی برشمرد و افزود: اسلام در مقابل این فرهنگ غربی قرار گرفته و اسراف را امری حرام معرفی کرده است.

     

    وی اولویت بندی در مصرف و خرج را دومین شاخصه اقتصاد مقاومتی معرفی و خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان باید اولویت بندی را جدی بگیرند و کارهای مهم و اساسی را بر اساس نیازمندی جامعه در نظر بگیرند.

     

    حجت الاسلام برنجکار گفت: اگر مسؤولان بدون عمل، شعار اقتصاد مقاوتی سر دهند، مردم دلسرد شده و در تحقق این اهداف بزرگ دولت را یاری نخواهند کرد.

     

    وی با بیان این که اسلام دارای ابعاد گوناگونی است که همه این ابعاد باید در بین مردم معرفی شود، اظهار داشت: مبلغان و روحانیان نظریات و سخنان بزرگان پیرامون نظام اقتصادی را به مردم مسلمان ایران منتقل کنند تا مردم با اگاهی و انگیزه بیشتر این مسیر را طی کنند.

     

    رییس دانشگاه پردیس قم دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت های علمی اقتصادی از سوی افراد و برخی از مؤسسات حوزوی، گفت: این فعالیت ها در حد و اندازه حوزه علمیه نیست و باید حوزه در این عرصه با جدیت بیشتر وارد عرصه و درس های خارج فقه نظام اقتصادی را جدی پیگیری شود.

     

    وی بیان داشت: مردم با اعتماد و همدلی به برنامه های دولت و مجلس و همراهی آنان می توانند مهم ترین نقش خود را در این برهه از تاریخ ایفا کنند./921/ت303/ج  

ارسال نظرات