۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۴۱۷۴۲

نیمی از زائران ایرانی به سرزمین وحی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ از آغاز اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی تاکنون بیش از 36 هزار زائر به عربستان سفر کرده اند که شامل نیمی از سهمیه حج امسال می‌شود.
مکه، مسجد الحرام

به گزارش خبرگزاری رسا، تعداد زائران ایرانی وارد شده به سرزمین وحی تا بامداد یکشنبه شانزدهم مهرماه، به 35 هزار و 500 زائر رسید.  

 

 از این تعداد 29 هزار نفر به وارد مدینه منوره شده اند و بقیه وارد فرودگاه جده‌ شده‌ و مستقیما به مکه مکرمه رفته اند. همینک 17 هزار و 500 نفر در مدینه اقامت دارند و 11 هزار و 500 نفر نیز پس از اقامت یک هفته‌ای، مدینه منوره را به مقصد مکه مکرمه ترک کرده‌اند.

 

 این گزارش می افزاید: تاکنون 7 هزار و 500 نفر نیز مستقیماً از جده به مکه مکرمه عزیمت کرده‌اند که پس از اتمام مناسک حج برای زیارت قبر مطهر حضرت رسول(ص) به عنوان زائران مدینه بعد وارد مدینه منوره خواهند شد.

 

 لازم به ذکر است، خبرگزاری عربستان نیز اعلام کرده است تعداد زائرانی که از ابتدای ذی‌القعده تا روز جمعه وارد عربستان شده‌اند، به 624 هزار و 333 نفر رسیده است که از این تعداد، 614 هزار و 177 نفر از طریق هوایی، سه هزار و 74 نفر از طریق زمینی و هفت هزار و 82 نفر از طریق دریایی وارد عربستان شده‌اند.

 

 اعزام زائران ایرانی برای انجام فریضه حج تمتع از 9 ذیعقده برابر با چهارم مهرماه آغاز و تا 29 مهرماه برابر با پنجم ذیحجه ادامه خواهد داشت./917/د102/ن

ارسال نظرات