۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۴۱۵۲۰

یکی از رهبران مجلس اعلای عراق سفر خود به عربستان را تکذیب کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق، سفر خود به عربستان برای ادای مناسک حج را تکذیب کرد.
شيخ همام حمودي از رهبران مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری سنا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، رییس کمیسیون روابط خارجه پارلمان و از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق خبرهای منتشر شده مبنی بر سفر وی به عربستان برای ادای مناسک حج را تکذیب کرد.

 

وی تاکید کرد که هم اکنون در بغداد حضور دارد و در جلسات پارلمان به صورت دائم شرکت می کند.

 

حجت الاسلام حمودی همچنین با اشاره به تلاش های فراوان برای خارج شدن عراق از بند هفتم سازمان ملل، گفت: مسؤولان عراقی تلاش بسیار زیادی برای خروج کشور از بند هفتم سازمان ملل کرده و هم اکنون در انتظار تحقق این امر هستند.

 

رییس کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق، افزود: خارج ساختن عراق از بند هفتم سازمان ملل کار ساده نیست و نمی توان بر اساس احساسات در پی تحقق آن باشیم، موارد پیچیده ای برای خروج از بند هفتم وجود دارند که عراق بر اجرای آنان اصرار ورزیده است.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون توپ در زمین کویت است، امیر کویت قول داده بود که به عراق سفر کند لیکن این سفر تاکنون انجام نگرفته و ما امیدواریم حضور وی به خروج عراق از بند هفتم سازمان ملل بیانجامد.

 

گفتنی است یکی از اعضای فراکسیون العراقیه پارلمان عراق که گرایش فراوانی به عربستان دارد از سفر برخی نمایندگان پارلمان به عربستان برای ادای مناسک حج در شرایط کنونی عراق به شدت انتقاد کرده بود.

 

وی از حجت الاسلام همام حمودی به عنوان یکی از این افراد نام برده بود که با تکذیب رییس کمیسیون روابط خارجه پارلمان مواجه شد./980/ب902/ک

ارسال نظرات