۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۴۱۵۰۴
فرمانده سپاه فجر استان فارس خبر داد:

برگزاری سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در شیراز با رونمایی از کتاب یک روحانی شهید

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه فجر استان فارس از برگزاری سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در شیراز و رونمایی از کتاب شهید حجت الاسلام بامداد در این نمایشگاه خبر داد.
فرمانده سپاه فجر استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس صبح امروز در نشست خبری سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که در تهران برگزار شد از برگزاری این نمایشگاه در تاریخ 21 تا 28 مهرماه خبر داد و گفت: به دلیل قرار گرفتن حرم حضرت احمد بن موسی(ع) در شهر شیراز بنا داشتیم این نمایشگاه را در دهه کرامت برگزار کنیم اما به دلیل محدودیت زمانی از سوی نمایشگاه دائمی شیراز این کار انجام نشد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که جنگ یگ گنج است گفت: این گنج را می توان از زوایای مختلفی نگاه کرد و یکی از راه های بهره مندی از آن توسعه فرهنگ ایثار و مقاومت و جان فشانی ملتی است که پای آرمانش ایستاد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان این که آبرو و حیثیت ما مرهون جوانان رشیدی است که از مکتب و دین و کشورشان دفاع کردند گفت: هدف از برگزاری این گونه نمایشگاه ها این است که نسل جوان که دوران دفاع مقدس و امام را درک نکرده اند بدانند نسل گذشته چه کارهایی کرده اند.

وی در ادامه «توسعه فرهنگ ایستادگی و مقاومت دینی» و «ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی» را از مهمترین اهداف این نمایشگاه عنوان کرد.

سردار غیب پرور با اشاره به حضور 120 ناشر در سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: حدود 150 غرفه برای این نمایشگاه پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه فجر با بیان این که استان فارس تا کنون حدود 90 عنوان کتاب در حوزه شعر، رمان، داستان کوتاه و کودکان با موضوع دفاع مقدس منتشر کرده است گفت: از 10 عنوان کتاب جدید از ناشران استان فارس با موضوع دفاع مقدس در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد که یکی از آن ها مربوط به روحانیت بوده و زندگی نامه شهید حجت الاسلام بامداد می باشد.

سردار غیب پرور افزود: شهید حجت الاسلام بامداد دانشجوی پزشکی در آلمان بوده است که با پیروزی انقلاب به ایران آمده و در شیراز نزد شهید آیت الله دستغیب مشغول تحصیل علوم دینی می شود.

وی با بیان این که تمام دارایی این روحانی شهید یک دوچرخه بوده است گفت: هم اکنون این دوچرخه در اختیار سپاه استان فارس می باشد و در موزه دفاع مقدس در معرض دید مردم قرار گرفته است.

فرمانده سپاه استان فارس با اشاره به این که روحانی شهید حجت الاسلام نجف پور از حوزویان استان فارس، روحانی شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی شهید شاخص سال 91، روحانی شهید حجت الاسلام دانشجو از شهدای قوه قضاییه و روحانی شهید حجت الاسلام فقیه از شهدای ترور متعلق به استان فارس هستند گفت: در این نمایشگاه سعی شده درخور شان روحانیت به موضوع روحانیت و دفاع مقدس پرداخته شود.

وی همچنین برگزاری غرفه های «قصه گویی برای کودکان» «مشاوره خانواده» «نقد کتاب» «تولیدات فکری فرهنگی» «تاریخ شفاهی جنگ» و «اهل قلم به منظور حضور نویسندگان و پژوهشگران و پاسخ به سئوالات بازدید کنندگان» و برگزاری نشست های بصیرتی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و نمایش ماکت های دفاع مقدس را به عنوان برنامه های جنبی سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس معرفی کرد.

سردار غیب پرور با اشاره به همکاری های اداره کل ارشاد استان فارس، صداوسیمای استان فارس و استانداری اظهار داشت: الفت، انسجام و همکاری دستگاه های فرهنگی در استان فارس از نکات قابل ملاحظه برگزاری این نمایشگاه است.

وی همچنین از هماهنگی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شیراز به منظور سهولت رفت و آمد بازدیدکنندگان از نمایشگاه خبر داد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در پایان با بیان این که استان فارس چهارصد شهید روحانی دارد گفت: علاقمندان جهت آشنایی با روحانیان شهید استان فارس و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه الکترونیک ستایش فارس مراجعه نمایند.

گفتنی است سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از جمعه 21مهرماه به مدت یک هفته از ساعت 10 تا20 در محل دائمی نمایشگاه های شیراز واقع در شهرک گلستان شیراز پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود و مراسم افتتاحیه آن ساعت 10 صبح جمعه 21مهرماه در همین مکان برگزار خواهد شد./959/پ202/ص

ارسال نظرات