۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۴۱۲۱۵

برگزاری 230 دوره آموزش قرآن با حضور 6 هزار ایلامی

خبرگزاری رسا ـ مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان ایلام، از برگزاری 230 دوره آموزش عمومی قرآن کریم با شرکت بیش از 6 هزار نفر خبر داد.
سازمان دارالقرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، حشمت الله رستمی، مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: استمرار اجرای طرح های قرآنی و وارد کردن برنامه های مختلف قرآنی به درون خانواده ها، یکی از راهبردهای ترویجی سازمان تبلیغات به منظور تقویت بنیه قرآنی خانواده هاست.

 

وی تصریح کرد: با توجه به راهبردهای فرهنگی مقام معظم رهبری در طراحی مهندسی کشور و معرفی قرآن به عنوان نقشه جامع راهبردی، سازمان تبلیغات اسلامی براساس رسالت فرهنگی و قرآنی خود در این زمینه ها در مقاطع مختلف سال برنامه های متنوعی اجرا می کند.

 

رستمی به هجمه های فرهنگی دشمنان علیه این نظام و انقلاب اشاره کرد و افزود: برای مقابله با این آسیب ها و ایمن سازی مردم به ویژه نسل جوان با آموزه های قرآن کریم، یکی از اصلی ترین اهداف سازمان دارالقرآن کریم، برگزاری طرح ها و برنامه های قرآنی است.  

 

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان ایلام یادآور شد: این سازمان به منظور توسعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و ارائه خدمات قرآنی به علاقه مندان در سطوح مختلف، اقدام به برگزاری فعالیت های مختلف قرآنی در زمینه های آموزشی، تبلیغ و ترویج کرده است.

 

وی از برگزاری 230 دوره آموزش عمومی قرآن کریم با شرکت بیش از 6 هزار نفر در رشته های روخوانی، روان خوانی و مفاهیم قرآن کریم در نیمه اول سال جاری خبر داد و اضافه کرد: برگزاری 30 دوره تفسیر قرآن کریم با شرکت یک هزار و 500 نفر و25 محفل انس با قرآن کریم از دیگر این فعالیت ها بوده است.

 

رستمی راه اندازی 45 جلسه دائمی حفظ قرآن کریم با شرکت بیش از 500 نفر به منظور تربیت حافظان قرآن کریم در قالب طرح های 3 و 5 ساله حفظ قرآن کریم، برگزاری 12 طرح با قرآن در رمضان و تجلیل از 100 قاری، استاد و مدیران موسسات قرآنی نیز از جمله فعالیت های قرآنی در این مدت عنوان کرد.

 

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: برای اجرای این تعداد طرح های قرآنی در سطح این استان اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان دارالقرآن کریم هزینه شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای انس با قرآن کریم، توانمندسازی آحاد جامعه با قرائت و تفسیر قرآن کریم و تربیت کادر متخصص قرآنی در رشته های مختلف حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم از اهداف برگزاری این طرح ها بوده است./967/د102/س

 

ارسال نظرات