۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۴۱۰۱۳
معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین:

انقلاب اسلامی ادبیات دین‌مداری را بهترین جایگزین ادبیات غربی و چپ مارکسیستی می‌داند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ادبیات دین مداری و اسلامی جایگزین ادبیات غربی و چپ مارکسیستی شد.
انقلاب اسلامی ادبیات دین‌مداری را بهترین جایگزین ادبیات غربی و چپ مارکسیستی می‌داند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سردار بهروز اثباتی در جلسه هم اندیشی لازم جهت برگزاری کنگره بین المللی شعر مقاومت که امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به انجام کارهای فرهنگی مناسب که در استان کرمانشاه صورت گرفته، امسال مقرر شده که سومین کنگره بین المللی شعر مقاومت در این استان برگزار شود.  

 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ادبیات دین مداری و اسلامی جایگزین ادبیات غربی و چپ مارکسیستی شد و امروز ادبیات اسلامی ایران در کشورهای اسلامی دنیا قابل توجه و تأثیرگذار است.  

 

اثباتی گفت: اولین کنگره در ارومیه و دومین کنگره در بوشهر برگزار شد و با توکل به خداوند متعال سومین کنگره نیز در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.  

 

وی ادامه داد: تاکنون شعرا و روزنامه نگاران چندین کشور اسلامی برای حضور در سومین کنگره بین المللی شعر مقاومت اعلام آمادگی کرده اند و چندین نفر از دانشجویان کشور پایان نامه خود را نیز به این کنگره اختصاص داده اند.  

 

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین کشور، بیان داشت: این کنگره دارای چندین نشست از جمله نشست افتتاحیه، نشست کودکان و نوجوانان، اختتامیه و سه نشست تخصصی خواهد بود.  

 

وی اظهار داشت: هر جا کار با روحیه بسیجی صورت گیرد کارها به صورت دقیق پیش خواهد رفت و انجام کارها نیز به صورت گروهی دنبال خواهد شد؛ از این رو امیدواریم با توجه به وجود چنین روحیه ای در استان کرمانشاه سومین کنگره بین المللی شعر مقاومت با شکوه هر چه تمامتر در استان کرمانشاه برگزار شود.  

 

همچنین سید دادوش هاشمی، استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه، گفت: همه وظیفه داریم نهایت تلاش و اهتمام خود را برای برگزاری هر چه باشکوه تر این کنگره بکار گیریم.  

 

وی برگزاری این کنگره را در ترویج فرهنگ مقاومت و آشنایی بیش از پیش آحاد مختلف جامعه به خصوص دانش آموزان و نسل جوان با دلاوری های رزمندگان اسلام در راستای صیانت و پاسداری از ارزش های والای انقلاب اسلامی و دفاع از میهن اسلامی بسیار ارزشمند و تاثیرگذار عنوان کرد.  

 

استاندار کرمانشاه خواستار مشارکت و همکاری جدی و همه جانبه دستگاه های اجرایی ذیربط برای حمایت و پشتیبانی از این کنگره شد.  

 

هاشمی همچنین بر ضرورت جمع آوری اطلاعات جهت تعیین مشخص میهمانان و شرکت کنندگان به منظور برنامه ریزی دقیق تأکید کرد.  

 

استاندار کرمانشاه برگزاری این کنگره را نیز در انعکاس دستاوردها و اقدامات استان در بخش های مختلف به ویژه در بخش فرهنگی و فرهنگ مقاومت بسیار مهم عنوان کرد.  

 

هاشمی دعوت از شاعران به نام کشور و استان را که در زمینه فرهنگ مقاومت و ایثار کار کرده اند مورد تاکید قرار داد./967/پ202/س 

ارسال نظرات