۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۴۰۹۳۶
آیت الله شبستری:

آمریکا مظهر تروریسم‌پروری در جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به خروج نام منافقان از فهرست سازمان های تروریستی گفت: دشمنان نشان دادند که به دنبال حمایت از تروریسم در راستای تضعیف نظام اسلامی ایران هستند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هم اندیشی و سیاست گذاری بزرگداشت یوم الله 13 آبان در تبریز اظهار داشت: حوادث و وقایع مهم 13 آبان لزوم بزرگداشت این روز تاریخی را نشان می دهد، چراکه هر یک نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران اسلامی داشته است.


وی تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، شهادت دانش آموزان مبارز و مقابله با روحیه استعمار و استکبار ستیزی مردم ایران را از جمله دشمنی های آشکار آمریکا با ایران عنوان کرد و گفت: امروز نه تنها این توطئه ها تاثیری در ملت ایران نداشته بلکه خود آمریکا را در آتش بحران فرو برده است.

 

آیت الله شبستری تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را شکست هیمنه توخالی آمریکا در ایران و منطقه دانست و افزود: تسخیر لانه جاسوسی حادثه ای بسیار مهم و عبرت انگیر بود که در آن هیبت و ابهت آن روزگار آمریکا در جهان شکسته شد.

 

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره ایام الله 13 آبان با راهکارهای فرهنگی و جوان گرا خاطرنشان کرد: روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی فرصتی برای تقویت روحیه انقلابی و مرور خاطرات غرورانگیز دوران انقلاب اسلامی است، برپایی راهپیمایی باشکوه این روز بزرگ در سراسر کشور و آذربایجان شرقی بیش از پیش ضرورت دارد.

 

امام جمعه تبریز تصریح کرد: امام راحل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان را انقلاب دوم مردم ایران دانستند، چراکه نقطه عطفی در تثابل نظام ولایی ایران با جهان کفر محسوب می شود، امروز نیز پس از گذشت سه دهه از آن واقعه جنایات و کینه توزی های امریکا علیه مسلمانان و مردم ایران تمامی ندارد.

 

نماینده خبرگان رهبری تشدید فشارهای اقتصادی و تلاش برای صدور قطعنامه های مختلف علیه ایران را از دیگر نمونه های دشمنی آمریکا با ملت ایران دانست و گفت: خروج نام منافقان از فهرست سازمان های تروریست توسط آمریکا آخرین پرده از نمایش سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا در مواجهه با نظام اسلامی ایران است.

 

وی ادامه داد: این اقدام مذبوحانه در شرایطی اتفاق افتاد که غرب ادعاهای بسیاری در مبارزه با تروریسم داشته است، دشمنان نشان دادند که به دنبال حمایت از تروریسم در راستای تضعیف نظام اسلامی ایران هستند، اما بدانند که اقدام های تروریستی بی شمار منافقان در ایران هیچگاه از اذهان ملت‌های آزاده پاک نخواهد شد.

 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن توطئه اخیر استکبارجهانی در توهین به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی نه تنها در حمایت از تروریسم، بلکه با عنوان آزادی بیان و حقوق بشر به اعتقادات میلیاردها مسلمان و غیرمسلمان اهانت می کنند.

 

وی اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام را اوج بی منطقی دشمنان اسلام دانست و گفت: با وجود اعتراضات شدید مردم جهان، دولتمردان آمریکا هنوز اقدام به عذرخواهی و محکومیت این عمل غیرمنطقی نکرده اند، که نشان از خوی استکباری و سطله‌گر غرب در مواجهه با امت اسلامی دارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات