۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۴۰۵۴۵

بازید مراجع تقلید و علما از ضریح امام حسین

خبرگزاری رسا‌ ـ شماری از مراجع تقلید و علما با حضور در محل کارگاه ساخت ضریح سیدالشهدا از آن بازدید کردند.
آيت الله شبيري زنجاني آيت الله شبيري زنجاني رونمايي از ضريح جديد اباعبدالله الحسين در قم رونمايي از ضريح جديد اباعبدالله الحسين در قم

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید ساعتی پیش در محل کارگاه ضریح جدید امام حسین(ع) در قم حاضر و ضریح مطهر آن حضرت را زیارت کرد.

 

این مراسم با مرثیه خوانی مداحان برای سالار شهیدان اباعبدالله حسبن (ع) حال و هوای معنوی خاصی پیدا کرد.

 

همچنین صبح امروز آیت‌الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به همراه خانواده و جمعی از شاگردان خود ضریح مطهر امام حسین (ع) را‌ زیارت کرد.

 

آیت‌الله هاشمی شاهرودی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری نیز پیش از ظهر امروز با حضور در محل کارگاه ساخت ضریح امام حسین (ع) این ضریح مطهر را زیارت کرد.


گفتنی است ضریح مطهر سیدالشهدا(ع) از روز سه شنبه یازدهم مهرماه به مدت 15 روز برای آخرین بار در معرض بازدید عمومی قرار خواهد گرفت.


ساعت بازدید صبح ها 8 الی 12 و نوبت عصر 14 الی 20 و مکان بازدید قم، ابتدای بلوار امین، مدرسه علمیه معصومیه کارگاه ساخت ضریح مطهر امام حسین (ع)، می باشد.

 

گفتنی است، عملیات ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) به پایان رسیده است و این ضریح در مراسمی که روز پنج شنبه با حضور رییس دفتر رهبر انقلاب، رییس مجلس شورای اسلامی و مسؤولان و شخصیت های روحانی کشور ایران و عراق برونمایی شد.

 

قرار است ضریح جدید سیدالشهدا(ع) در مراسمی ویژه به کربلای معلی انتقال داده شود؛ به گفته مسؤولان و هیات امنای ضریح امام حسین(ع) این ضریح بیش از سیصد سال دوام خواهد داشت. /928/پ203/ج

 

ارسال نظرات