۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۴۰۲۹۸
نماینده خبرگان رهبری:

شهادت، حقیقت و هویت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اگر دوران جنگ تحمیلی، دوران ضرورت حضور در جبهه‌ها بود، امروز بایستی در جبهه‌های فرهنگی و عقیدتی به جنگ دشمنان رفت.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در یادواره شهدای شهرستان کوثر اظهار داشت: جنگ تحمیلی یکی از ابزارهای دشمنان غرب و شرق برای براندازی نظام اسلامی ایران بود که با رشادت فرزندان خمینی کبیر حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیفتاد.

 

وی با بیان این‌که امروز دشمن با ابزار تحریم به دنبال اهداف سه دهه گذشته خود است، افزود: ملت ایران با تبعیت از ولایت و حفظ روحیه حماسی خود در تمام عرصه‌ها توانسته هیبت استکبار را شکسته و به شرق و غرب درسی تاریخی داده بدهد، درسی که برگرفته از مکتب عاشورا و کربلا بوده است.

 

نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که خون شهدا انقلاب اسلامی ایران را در مقابله با استکبار جهانی بیمه کرده است، تصریح کرد: اگر نتوانیم پاسدار خوب آرمان شهدا باشیم، زمینه را برای پایمال شدن خون فرزندان ایران اسلامی فراهم کرده‌ایم، هر کس به نوبه خود در هر جایگاه و سمتی که هست در برابر خون شهدا مسؤول است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی مقام و منزلت شهدا نزد خداوند متعال را والا و بی‌بدیل دانست و گفت: شهدا با نثار خونشان امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ارزش‌های دینی و مکتبی را احیا کردند، امروز نیازمند شناخت سیره و آرمان شهدا برای زندگی توحیدی و همراه با معرفت هستیم.

 

امام جمعه اردبیل حفظ روحیه شهادت‌طلبی را لازمه قیام علیه حاکمان جبار دانست و افزود: از دیدگاه مبانی عالی اسلام منظور از شهادت تحولات ظاهری، اقتصادی و آب و خاک نیست که اینها شان شهادت را پایین می‌آورد، بلکه شهادت دفاع از اصیل‌ترین حق بشریت است.

 

وی تفاوت شهادت با مرگ در جنگ را وجه تمایز مقابله با دشمن از دیدگاه ملت ایران با دیگر ملت‌ها دانست و گفت: در دورانی که انقلاب پایه‌های خود را محکم کرده بود شهیدان با خون خود موجب پاسداری و حفظ آن شدند و تا زمانی که فرهنگ عاشورا و شهادت سرلوحه برنامه امور است هیچ‌ کس توان دشمنی با انقلاب را ندارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل شهادت را هویت شیعه عنوان کرد و گفت: اگر آن دوران ضرورت حضور در جبهه‌ها بود، امروز بایستی در جبهه‌های فرهنگی و عقیدتی به جنگ دشمنان رفت، یقین داشته باشید که استکبار جهانی لحظه‌ای برای فروپاشی نظام اسلامی از درون غافل نیست./935/پ202/س

ارسال نظرات