۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۳۹۳۹۳

هشدار آیت الله نورمفیدی نسبت به گسترش نام‌های غربی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی گسترش روز افزون اسامی بیگانه و غربی در جامعه اسلامی را یک هشدار دانست و خاطرنشان کرد: این مسأله باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در گرگان برگزار شد با تأکید بر انتخاب نام های مناسب در نامگذاری ها، گفت: باید توجه شود تا از اسامی بیگانه در نامگذاری ها پرهیز شود.


وی انتخاب نام‌های غربی و بیگانه برای کسب و کار، فرزندان و دیگر امور زندگی را نشانه سرشکستگی برای یک ملت دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در نامگذاری ها بیشتر به وابستگی ها، حب و بغض انسان ها به دنیا توجه شده است.


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در رویات دینی به موضوع نامگذاری‌ها تأکید ویژه ای شده است، گفت: متأسفانه اسامی اصیل ایران اسلامی در حال فراموشی است و برخی اسامی بیگانه در حال جایگزین شدن است.


آیت الله نورمفیدی گسترش روز افزون اسامی بیگانه و غربی در جامعه اسلامی را یک هشدار دانست و خاطرنشان کرد: این مسأله باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد.


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که باید از رشد اسامی غربی و بیگانه در جامعه اسلامی جلوگیری شود، ادامه داد: باید به جای به کار بردن این اسامی که کاملاً با فرهنگ ایران اسلامی بیگانه است از اسامی بومی و با محتوای دینی استفاده شود.


امام جمعه گرگان با بیان این که جایگزین شدن اسامی بی هویت و بیگانه در جامعه اسلامی نشان دهنده این است که هویت، استقلال، دین و ملیت یک کشور در حال تضعیف شدن است، تأکید کرد: متولیان دینی و فرهنگی باید مراقب توطئه افکنی دشمنان دراین خصوص باشند.


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نباید به راحتی از این مسأله گذر کرد، گفت: همین موضوع در ظاهر بی اهمیت در آینده ممکن است تبعاتی دیگر داشته باشد.


امام جمعه گرگان با تأکید بر تشکیل یک کمیته کارشناسی تخصصی برای انتخاب اسامی در کشور گفت: تشکیل این کمیته تخصصی در یکی از نهادهای مرتبط می تواند نسبت به استفاده نام ها و واژگان مناسب در کشور نظارت کند.


نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که متأسفانه در نامگذاری هیچ نظارت دقیق و کارشناسی صورت نمی گیرد، خاطرنشان کرد: عدم نظارت در این خصوص موجب شده که امروز شاهد گسترش اسامی اروپایی و غربی درکشور هستیم.


آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان با محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام، گفت: این اقدام وقیحانه به شدت محکوم است و عاملان این حرکت ضد دینی به طور حتم انسان هایی پست و ذلیل هستند.


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امت اسلامی نباید در برابر این گونه اهانت ها منفعلانه عمل کنند، خاطرنشان کرد: اگر در برابر این اهانت ها کوتاه بیاییم، دشمنان این گونه حرکت های ضد دینی را بیتشر خواهند کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات