۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۳۹۳۶۱

تاکید آیت الله نوری همدانی بر تعامل قوا برای حل مشکلات کشور

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، خواستار وحدت و تعامل بیش از پیش قوای سه گانه و نهادهای مختلف برای حل مشکلات کشور شد.
آيت الله نوري همداني

 به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار رییس دیوانعالی کشور، با تاکید بر این که فضای کشور باید به گونه ای باشد که افراد جرات ارتکاب جنایت و کارهای خلاف را نداشته باشند، گفت: بستر و زمینه ساز تمام فعالیت ها در یک جامعه وجود امنیت است.
 
وی خواستار آسیب شناسی و ریشه یابی وقوع جنایات در جامعه شد و گفت: دستگاه قضا باید تمهیدات لازم را بیندیشد تا فضای جامعه فضای دین، ارزش ها و اخلاق محور باشد.
 

این مرجع تقلید با بیان این که وضعیت حوزه به گونه ای است که قضات مورد نیاز دستگاه قضا را تامین نمی کند، گفت: وضعیت امروز حوزه به گونه ای است که ما نتوانسته ایم برای علمایی که از دنیا می روند جایگزین پیدا کنیم و تداوم این مشکل آسیب آفرین خواهد بود.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنیم، اظهار داشت: باید طلاب مستعد را شناسایی و حمایت کنیم تا بتوانیم نیازهای نظام و دستگاه قضا را در عرصه های مختلف تامین نماییم.

 

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه انقلاب اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی استکبار جهانی را قلع و قمع کرد و آزادیخواهان جهان را بیدار و هوشیار کرد.

 

وی با تاکید بر تعامل قوی قوای سه گانه برای حل مشکلات خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری نهادها و قوای مختلف سبب می شود که به تدریج مشکلات حل شود.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین اقدام نشریه فرانسوی در چاپ کاریکاتور موهن را محکوم کرد و خواستار برخورد قاطع دستگاه دیپلماسی در قبال این مساله و اخراج سفیر این کشور از ایران شد.

 

وی خواستار تشکیل اتاق فکری برای برخورد جدی با این گونه اقدامات موهن شد و علمای جهان اسلام و اندیشمندان مسلمان را به وحدت، هوشیاری و همدلی توصیه کرد. /924/پ202/ج

 

ارسال نظرات