۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۳۹۰۳۵

برگزاری گردهمایی روحانیان حج در استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ همایش مشترک روحانیان کاروان و زائران حج تمتع استان اردبیل در شهر اردبیل برگزار شد.
گردهمايي روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام عبدالله بیدار، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران اردبیل، امروز در همایش بانوان زائر بیت‌الله ‌الحرام این استان که در مسجد قدس اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: حج جلوه‌ای از اوج بندگی، خضوع و خشوع مخلوق برابر خالق جهان هستی و درک حقیقت عبودیت است.

 

وی خواستار بهره‌مندی از فرصت‌های معنی مناسک حج از سوی زائران بیت‌اله الحرام شد و خاطرنشان کرد: حجاج ایرانی نمایندگان انقلاب اسلامی و سفیران ارزش‌های ناب و خون‌های شهدا هستند، نهایت تلاش را داشته باشید با آمادگی لازم برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این سفر حضور یابید.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت اردبیل حج را زمینه دستیابی به تقوای بیشتر، اخلاق حسنه و درک حقایق هستی دانست و بهره‌گیری از معارف قرآنی، نبوی و ولایی حجاج بیت الله الحرام را به بالاترین درجه انسانیت سوق خواهد داد، به شرطی که معنویت و بصیرت کسب شده در دوران پس از بازگشت به وطن نیز حفظ شود.

 

حجت الاسلام بیدار بر رعایت اخلاق اسلامی در این سفر بزرگ تاکید کرد و اظهار داشت: ملت‌های مسلمان دنیا امروز چشم امیدشان را به ایران دوخته‌اند و زائران تمام جهان اعمال و رفتار ما را زیر‌نظر دارند، از این رو سعی کنید در این سفر زینت مکتب اهل بیت باشید، این مناسک نیازمند توجه جدی است تا فضیلت های مورد نظر کسب شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر پرهیز از گشت‌وگذار بی‌مورد در بازارها، خریدهای بی مورد و تشریفات اضافی از سوی زائران خانه خدا گفت:‌ هزینه‌ای را که در این راه صرف می‌کنید اگر به نیازمندان اختصاص دهیم ثواب بیشتری خواهیم برد.

 

وی در پایان با بیان این‌که کنگره عظیم حج در سال جاری شرایط ویژه ای با توجه به گسترش موج بیداری اسلامی و اهانت استکبار جهانی به ساحت مقدسات دینی مسلمان دارد، تصریح کرد: در چنین شرایطی دشمنان هیچگاه دوستدار تحقق وحدت امت اسلامی در مناسک حج نیستند، از این رو در پی تفرقه خواهند بود.

 

همچنین ولی عباسی، مدیر حج و زیارت استان اردبیل در سخنانی با بیان این‌که 660 زائر حج تمتع روزهای پنجم و ششم مهر‌ماه از این استان عازم خانه خدا می‌شوند، اظهار داشت: امسال تعداد حجاج استان حدود 200 نفر کاهش یافته که ‌سهمیه سال‌های گذشته استان اردبیل بین 800 تا 850 نفر بوده است.

 

وی با اشاره به این‌که حجاج اردبیلی در قالب سه پرواز مستقیم از اردبیل به جده اعزام می‌شوند، گفت: تمهیدات لازم به همراه برگزاری کلا‌س‌های آموزشی و اقدامات مناسب پزشکی و درمانی انجام شده تا حجاج استان یک سفر امن و راحت را تجربه کنند./935/پ202/س

 

ارسال نظرات