۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۳۸۴۳۷

مراسم سوگواری امام صادق در حوزه‌ عملیه امام مهدی تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری و دسته عزاداری صادق آل محمد(ص) در حوزه علمیه امام مهدی(عج) تهران برگزار شد.
مراسم عزاداري امام جعفر صادق - مدرسه امام مهدي (عج) تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری و دسته عزاداری شهادت امام صادق(ع) ظهر امروز با حضور آیت الله قرهی،‌ طلاب،‌ روحانیان و اقشار مختلف مردم در مهدی القائم المنتظر برگزار شد.

هیئت عزاداری ساعت 10 صبح از جلوی درب مهدیه القائم المنتظر با پیاده‌روی آیت الله قرهی،‌ طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم حرکت کرد و بعد از ساعت‌ها عزاداری و حرکت در خیابان‌های شهرک حکیمیه تهران،‌ به این مکان بازگشت.

آیت الله قرهی در سخنرانی این مراسم، با تبیین معنی صراط مستقیم در قرآن تصریح کرد: انسان تا از صراط دنیا نگذرد،‌ از صراط آخرت نخواهد گذشت و اگر کسی می‌خواهد از پل صراط آخرت بگذرد باید در دنیا به خداوند متعال معرفت داشته باشد.

متولی حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درمورد صراط افزود: حضرت در حدیثی می‌فرمایند: دونوع صراط وجود دارد،‌ یک صراطی است که در دنیاست و دیگری صراط آخرت و صراط دینا امامی است که تبعیت از او واجب است، یعنی انسان باید مطیع محض امام زمان(ع) خود باشد تا در صراط مستقیم قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله قرهی اقامه شد و بعد از نماز،‌ شرکت کنندگان به عزاداری و سینه زنی پرداختند./958/پ202/ص

ارسال نظرات