۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۳۷۹۳۵

شبکه وهابیت و عصمت پیامبر و امامان

خبرگزاری رسا ـ منصور حسینی کارشناس شبکه وهابی نور گفت تنها خداوند است که هیچ خطا و اشتباهی ندارد اما به غیر از خدا، پیامبران و امامان دچار اشتباه می شوند و هیچ سند و مدرک از قرآن و روایات دال بر عصمت نداریم.
وهابيت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، منصور حسینی کارشناس شبکه وهابی نور در برنامه حقیقت های پنهان تاریخ گفت: یکی از عقاید شیعه این است که تمامی پیامبران و امامان عصمت مطلق دارند یعنی در تمام عمرشان هیچ گناه و اشتباهی را مرتکب نمی شوند اما هیچ سند و مدرکی از قرآن و روایات در دست نیست که دال بر ادعای آن‌ها باشد.

بر اساس این گزارش، منصور حسینی در حالی ادعا کرده است که در منابع اهل سنت نکات بسیاری در تضاد با گفته های وی به چشم می‌خورد.

در قرآن آیه 59 سوره نساء «یا ایّها الذین آمنوا أطیعوالله و أطیعو الرسول و اولی الامر منکم» فخر رازی مفسر معروف اهل سنت از این آیه عصمت را فهمیده است وی در ذیل همین آیه می گوید«با این آیه ثابت می شود که فرمان اطاعت خدا از اولی الامر حتمی و قطعی است و نیز ثابت شد که هرکس خداوند پیروی و اطاعتش را واجب بداند باید معصوم از خطا و اشتباه باشد وقتی اینچنین بود پیامبر و اولی الامر در این آیه قطعاً باید معصوم باشند».

در آیه 124 سوره بقره خداوند می فرماید: لا ینال عهدی الظالمین، بسیاری از مفسران و علمای اهل سنت همچون فخر رازی در تفسیر خود جلد 4 ص 46 ؛بیضاوی ج1 ص 397؛ ابن کثیر دمشقی سلفی ج1ص 169؛ در صحیح بخاری ج1 ص 215 آمده است که لا یکون اماماً ظالما؛ در صحیح مسلم ج 6 ص 8 آمده است که لا یکون اماماً ظالما؛ در سیوطی ج 1 ص 118. اعتراف کرده اند که مراد از عهدی همان مقام امامت است./9161/خ 

ارسال نظرات