۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۳۷۸۳۷
خطیب جمعه بیروت:

علمای مسیحی و مسلمان به صورت یکپارچه در برابر اسرائیل بایستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با اشاره به توهین صهیونیست ها به مقدسات اسلامی و مسیحی بر لزوم وحدت علمای مسیحی و مسلمان در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری لبنان، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه منطقه حارح حریک بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین (ع) برگزار شد نسبت به گسترش تعرض صهیونیست ها به فلسطین ابراز نگرانی کرد و گفت: دشمن صهیونیسم همچنان به سیاست دشمنانه خود علیه فلسطین ادامه می دهد، حمله جنگنده های این رژیم به غزه گسترش یافته و آمار شهدا رو به افزایش است، ساخت شهرک در سرزمین های فلسطین ادامه دارد و صهیونیست ها نیز به نوشتن پیام های توهین آمیز به حضرت مسیح (س) روی آورده اند.

 

وی افزود: تعرض به مقدسات مسیحی پس از توهین و تعرض به مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی، پیام جدیدی از سوی صهیونیست ها به مسلمانان و مسیحیان درباره قدس به همراه دارد و متن پیام اینست که قدس باید کاملا یهودی باشد و به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پذیرفته شود.

 

حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد: علمای مسیحی خصوصا واتیکان و همه علمای جهان اسلام در پرتو این پیام باید فعالیت مشترک شبانه روزی را آغاز کنند و با تمام وجود از قدس و همه مقدسات فلسطین و همچنین ملت مظلوم و بی دفاع این کشور دفاع کنند.

 

خطیب جمعه بیروت اظهار داشت: رهبران فلسطینی در ضفه غربی و غزه نیز باید دست به دست هم داده و در برابر دشمن صهیونیسم که می خواهد بر همه سرزمین فلسطین تسلط یابد بایستند و به یاری مردم این کشور که حتی از ساده ترین امکانات زندگی نیز محروم هستند، بشتابند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ادامه بحران در سوریه اشاره کرد و ادامه داد: بحران سوریه باید به گونه ای حل و فصل شود که خواسته های ملت را برآورده سازد و جایگاه این کشور در برابر دشمن صهیونیسم و نقشه های آن حفظ شود. ما بیم آن داریم که توطئه گران به نیروی نظامی و اقتصادی و عمرانی سوریه ضربه ای وارد کنند که حتی اگر بحران پایان یابد نیز سوریه دیگر نتواند از جای خود بلند شود.

 

سید علی فضل الله، حکومت های عربی و اسلامی را به پایان بحران در سوریه بر اساس روش های مسالمت آمیز دعوت کرد و بیان داشت: حکومت های عربی و اسلامی باید به جای گسترش آتش اختلافات در سوریه که از سوی منابر سیاسی و رسانه ای و امنیتی صورت می گیرد و این کشور را به سوی خونریزی و ویرانی بیشتر سوق می دهد، برای پایان بحران و توقف خونریزی تلاش کنند. هر روز که از بحران در سوریه بگذرد خونریزی و فتنه و دخالت بیگانگان افزایش می یابد و نقشه تاسیس منطقه جدید به صلاح رژیم صهیونیستی احتمال تحقق بیشتری پیدا می کند.

 

این عالم لبنانی همچنین بر لزوم پایان سرکوب ملت بحرین تاکید کرد و گفت: مشکلات و مصایب ملت بحرین همچنان ادامه دارد، اما آنان همچنان به روش های مسالمت آمیز تمسک جسته و از خشونت دوری می ورزند. دولت بحرین باید گفت وگو با معترضان را آغاز کند و از پیچیدگی بیشتر بحران بپرهیزد، بحرینی ها مردمی مسلمان و عرب هستند و کشورهای عربی و اسلامی باید به این ملت توجه داشته باشند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود، آزادی ربوده شدگان لبنانی در سوریه را خواستار شد و تاکید کرد: همگان باید نسبت به آزادی این افراد تلاش کنند و این مسأله را به فراموشی نسپارند.ما از سفر پاپ به لبنان استقبال می کنیم و امیدواریم این سفر بتواند در همبستگی مسلمانان و مسیحیان این کشور نقش قابل توجهی داشته باشد و همگان در یک صف قرار گرفته و در برابر فتنه بایستند./980/ب901/ک

 


ارسال نظرات