۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۳۷۲۲۸
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

سطح علمی حوزه‌های علمیه خواهران تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به وضعیت آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: باید سطح علمی این حوزه‌ها تقویت شود و بانوان طلبه وارد تحصیل در سطوح عالی آموزشی شوند.
محمودرضا جمشيدي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت الاسلام محمود رضا جمشیدی در گفت وگویی با اشاره به اینکه تعداد اندکی از بانوان طلبه در درس خارج مشغول به تحصیل هستند، افزود: باید مقاطع تحصیلی بالاتر را تقویت کنیم و سطح علمی حوزه‌های علمیه خواهران را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سفر خود به قم از حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یک پدیده مبارک یاد کردند، ادامه داد: ما در طلیعه این سخن قرار داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فراهم شدن امکان آموزش مجازی برای بانوان طلبه در نقاط مختلف کشور و حضور طلاب در فضای مجازی اضافه کرد: ظرفیتی که امروز در حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد شده است نباید نادیده گرفته شود، بلکه این ظرفیت باید به خدمت گرفته شود.

وی از حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان سپاه عظیم فرهنگی یاد کرد و افزود: این سپاه عظیم فرهنگی می‌تواند در پاسخ به شبهات، تولید علم و مقابله با نحله های فرهنگی دروغین نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام جمشیدی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند یکی از بهترین میدان‌دارهای جبهه فرهنگی کشور باشند، اضافه کرد: مسئولان نظام باید این ظرفیت باور کنند، آن را جدی بگیرند و به کار گیرند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نسبت به اثرگذاری بانوان در بخش‌های مختلف باورمند بودند و رهبر معظم انقلاب نیز دارای چنین باوری هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای نسبت به حوزه‌های علمیه خواهران داشته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به دیدارهای مسؤولان این حوزه‌های با مراجع عظام تقلید اظهار کرد: مراجع تقلید نظرات مهمی نسبت به تربیت دینی بانوان داشته‌اند و از نگاه یکی از مراجع تقلید توسعه حوزه‌های علمیه خواهران از اوجب واجبات است و ما باید بانوان را به نحوی تربیت کنیم که اثرگذار باشند./919/د103/ن

ارسال نظرات