۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۳۶۹۵۵
رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان:

بانک اطلاعات پژوهشی روحانیان و طلاب گلستانی تشکیل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان از تشکیل بانک اطلاعات پژوهشی روحانیان و طلاب مدارس علمیه این استان خبر داد و گفت: تلاش حوزه علمیه گلستان تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص است.
پژوهش


حجت الاسلام سید جواد محمد زاده، رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان
 از تشکیل بانک اطلاعات پژوهشی روحانیان و طلاب گلستانی در جهت بهره‌گیری از آنان در مسائل علمی حوزه و راه‌ اندازی انجمن نخبگان علمی خبر داد.

 

وی در ادامه سخنان خود به طرح مسأله تحول در حوزه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تلاش حوزه علمیه گلستان تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص است.

 

حجت الاسلام محمد زاده ادامه داد: در سال تحصیلی جدید اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان تشکیل بانک اطلاعات پژوهشی روحانیان، استادان، ائمه جمعه و جماعات و همچنین طلاب را در دستور کار خود قرار داده که این مسأله مهم با یاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان صورت خواهد پذیرفت.


رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان خاطرنشان کرد: برای تشکیل این بانک اطلاعاتی بر آنیم که آمار مؤلفان و نویسندگان گلستانی را استخراج کرده و آشنایی کاملی با این عزیزان در عرصه پژوهشی و تألیف و ترجمه داشته باشیم تا بتوانیم در راستای رشد و ارتقای آنان برنامه ریزی کنیم.


حجت الاسلام محمدزاده با بیان اهداف این طرح تصریح کرد: دریافت اطلاعات کامل از مؤلفان حوزوی استان، ارسال کتب یا مقالات آنان برای جشنواره‌ها و همایش‌های گوناگون، بهره‌گیری از این عزیزان در مسائل علمی حوزه، تشکیل انجمن نخبگان علمی و شناسایی استعدادهای بالقوه و بالفعل پژوهشگران، برخی از اهداف تشکیل این بانک اطلاعاتی است.

 

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری دوره اختبار و تثبیت در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: این دوره از تاریخ پنجم شهریور آغاز و تا سی‌ام این ماه ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام محمد‌زاده ادامه داد: احکام، تجوید، عقائد و صرف از دروس این دوره آموزشی است که در این دوره در حال تدریس است و طلاب جدید ‌در صورت کسب نمره قبولی در این دوره، به صورت رسمی وارد حوزه خواهند شد.


رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان با اشاره به اردوی دو روزه توجیهی فرهنگی طلاب جدید خاطرنشان کرد: این اردو از سوی معاونت آموزش و اداره آمار و بررسی حوزه علمیه استان در اردوگاه صالحین شیرآباد با هدف آشنایی طلاب با فضا و آداب و رسوم طلبگی برگزار شد.


وی با اشاره به این که در این اردوی توجیهی، طلاب جدید به هفت گروه تقسیم شده و در کارگاه‌های گوناگونی با موضوعات وظیفه طلبگی، مراحل طلبگی، مسائل و مشکلات طلبگی، آسیب‌شناسی تحصیل در حوزه شرکت کردند،
 بیان داشت: از دیگر فعالیت‌های این واحد در این اردو، تشریح آیین‌نامه‌های آموزشی حوزه‌های علمیه برای طلاب جدید بوده است./950/پ202/س

 

ارسال نظرات