۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۳۶۰۶۰
آیت‌الله سبحانی:

جوانی که با قرآن مانوس باشد کمتر مرتکب گناه می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این‌که انس با قرآن به جامعه و جوانان مصونیت می‌بخشد بر ضرورت قرآن آموزی به کودکان در دوران دبستان تأکید کرد و گفت: امروز شیعیان متهم به بی توجهی به کتاب آسمانی هستند اما وقتی کودکان ما را می‌بینند که حافظ و قاری قرآن هستند از مواضع خود عقب نشینی می کنند.
آيت الله سبحاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید در مراسم اختتامیه ترتیل خوانی حرم حضرت معصومه(س) که شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، تمام انبیا الهی را دارای بینه و معجزه خواند و گفت: معجزه همه پیامبران محدود به زمان خود بود اما معجزه پیامبر اکرم(ص) جاودان و ماندگار است.


این مرجع تقلید ادامه داد: معجزه هر پیامبری باید با متناسب با آن زمان باشد و مقتضای زمان پیامبر اکرم(ص) این بود که خداوند کتاب آسمانی را با فصاحت و بلاغت بفرستد تا کسی را یارای مقابله با آن نباشد.


حضرت آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: اگر پیامبر اکرم(ص) معجزه‌ای مانند دیگر پیامبران الهی داشت از میان مردم می‌رفت اما معجزه ایشان به گونه‌ای بود که در میان مردم درخشید و همه آن را لمس کردند و هنوز کسی نتوانسته مانند آن را بیاورد.


حضرت آیت‌الله سبحانی بر ضرورت انس جوانان با قرآن تأکید و برنامه‌های قرآنی حرم حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان را در جهت آشنایی با کلام الهی مؤثر دانست و ابراز کرد: جوانی که با قرآن مأنوس ‌است کمتر دچار گناه می‌شود.


وی با بیان این‌که قرآن یک نوع مصونیت به جامعه و جوانان می‌بخشد، اظهار کرد: امروز دشمنان با انواع ابزار آلات و ماهواره‌ها به دنبال انحراف جوانان هستند اما توجه جوانان به قرآن آنها را در مسیر صحیح حفظ خواهد کرد.


این مفسر برجسته قرآن بر ضرورت آموزش قرآن در دوران کودکی تأکید کرد و  گفت: امروز شیعیان متهم به بی توجهی به کتاب آسمانی هستند اما وقتی کودکان ما را می‌بینند که حافظ و قاری قرآن هستند از مواضع خود عقب نشینی می کنند.

وی با بیان این‌که جلسات قرآن به جامعه و نظام اسلامی آبرو می بخشد از آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برای تشکیل جلسات انس با قرآن تقدیر کرد.


حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به این‌که قرآن باید از مدارس ابتدایی به کودکان آموزش داده شود، ابراز کرد: در دیداری که با وزیر آموزش و پرورش داشتم بر این نکته تأکید کردم و امیدواریم در مدارس ابتدایی یک سال را به آموزش قرآن اختصاص دهند.


این مرجع تقلید ادامه داد: اگر دبستان‌هایی ایجاد شود که دانش آموزان در سال اول ابتدایی با روخوانی و تجوید قرآن آشنا شوند دیگر در دبیرستان احتیاجی به آموزش قرآن ندارند و توجه به این امر برای کودکان ما مصونیت به همراه دارد.


حضرت آیت‌الله سبحانی در پایان بر ضرورت توجه به معارف قرآن در میان اقشار جامعه تأکید کرد و گفت: قرآن مجسم در جامعه امنیت بوجود خواهد آورد، اما اگر قرآن نباشد هر قانونی که از غرب بیاید جز فقر چیز دیگری برای ما ندارد./927/پ202/ع

ارسال نظرات