۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۳۵۲۳۳
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(22)؛

آیت الله موسوی جزایری: بدون شک اولی الامر ائمه اطهار هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که جایگاه معصومیت محور اصلی اطاعت است، اظهار داشت: درباره این موضوع همه بزرگان و پژوهشگران به اجماع رسیده اند و مبنای تبعیت را رسیدن به جایگاه معصومیت قرار داده اند.
آيت الله موسوي جزايري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و دومین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که سحرگاه امروز از سیمای خوزستان پخش شد، با اشاره به عبارت« اَلسَّلامُ عَلَى الاْئِمَّهِ الدُّعاهِ وَالْقادَهِ الْهُداهِ، وَالسّادَهِ الْوُلاهِ، وَالذّادَهِ الْحُماهِ، وَاَهْلِ الذِّکْرِ، وَاُولِى الاْمْرِ، وَبَقِیَّهِ اللهِ، وَخِیَرَتِهِ وَحِزْبِهِ، وَعَیْبَهِ عِلْمِهِ، وَحُجَّتِهِ وَصِراطِهِ وَنُورِهِ وَبُرْهانِهِ، وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ» به تبیین «وَ اُولِى الاْمْرِ» پرداخت و گفت: شأن و منزلت جامعه اسلامی به دست ائمه اطهار(ع) است و این بزرگواران به شکل مطلوبی جامعه را مدیریت و رهبری می کنند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که ائمه اطهار(ع) صاحبان امر هستند، ابراز داشت: در قرآن کریم بر لزوم اطاعت از خداوند متعال، پیامبراکرم(ص) و اولی الامر در قرآن کریم تأکید شده است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که تبعیت از افراد گمراه و منحرف سبب به بیراهه رفتن می شود اظهار داشت: فقط ائمه اطهار(ع) می توانند انسان را جهت رساندن به سر منزل مقصود هدایت کنند؛ چراکه رسالت اصلی آنها هدایت و ارشاد بشریت برای کسب معارف الهی و سعادت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که جایگاه معصومیت محور اصلی اطاعت است، اظهار داشت: درباره این موضوع همه بزرگان و پژوهشگران به اجماع رسیده اند و مبنای تبعیت را رسیدن به جایگاه معصومیت قرار داده اند.

 آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: در اسلام اطاعت پدر و مادر از واجبات است ولی اگر راه خطا و انحراف را پیشنهاد بدهند دیگر اطاعت از آنها لازم نیست و خطایی برای انسان محسوب نمی شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان داشت: فخر رازی در یکی از کتاب های تفسیری خود متذکر شده، آن سه طایفه ای که خداوند در قرآن اطاعت از آنها را واجب کرده است، حتما باید معصوم و به دور از خطا باشند.

وی با طرح سؤالی مبنی بر این که «اولی الامری که خداوند اطاعت آنها را مطلقا واجب اعلام کرده است، چه کسانی هستند» ابراز داشت: آیا « اولی الامر» خلفا، فرمانروایان، پادشاهان و فرماندهان می باشند که فخر رازی در تفسیر خود آنها را اهل عقل و علم معرفی کرده اما در مکتب ما شیعیان «اولی الامر» ائمه اطهار(ع) هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بدون شک اولی الامر ائمه اطهار(ع) هستند که اعلم امت حضرت امیرمؤمنان(ع) و بعد از ایشان حسن و حسین(ع) تا آخرین وصی پیامبر(ص) که حضرت مهدی(عج) است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: ائمه اطهار(ع) در زمان خود اعلم و بزرگ امت و تبعیت از آنها واجب بود که اگر امت به اطاعت خالصانه از این عزیزان می پرداختند دیگر شاهد اختلاف و انحراف در امت اسلامی نبودیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: افراد جاهل، زورگو و ستمگر به هیچ وجه شامل اطاعت مطلق نمی شوند اما برخی در کتب منبع خود آنها را واجب الاطاعه اعلام کرده اند که جای تأمل و درنگ دارد./9461/پ202/ج

ارسال نظرات