۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۳۵۱۱۲
ایران اسلامی در شب شهادت امام علی غرق در ماتم؛

ندای استغاثه در ایران اسلامی طنین انداز شد

خبرگزاری رسا ـ شهرهای مختلف کشورمان در شب شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) غرق در ماتم و اندوه شد و ندای استغاثه در آسمان ایران طنین انداز شد.
احياي شب قدر
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم احیای دومین شب از شب های قدر با حضور خیل انبوه شب زنده داران، عزاداران، شیفتگان و دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) در شهرهای مختلف کشورمان برگزار شد.
بر اساس این گزارش، شب گذشته شهرهای مختلف کشورمان، اماکن متبرکه، امامزادگان، مساجد، حسینیه ها و تکایا حال و هوای دیگری داشت و مردم عاشق و دلداده مکتب اهل بیت در بیست و یکمین شب از شب های ماه مبارک رمضان به راز و نیاز با معبود پرداختند و مراسم احیای دومین شب از شب های قدر را با شکوه خاصی برگزار کردند.
شب گذشته ملت ولایی و متدین ایران اسلامی با حضور در حرم های مطهر، اماکن مقدس و مساجد در سوگ مصیبت شهادت مولای متقیان حضرت امام علی(ع) به عزاداری و انجام اعمال وارده، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و قرائت دعای کمیل پرداختند.
از مشهد مقدس نیز خبر می رسد مراسم احیای دومین شب از شب های قدر با حضور خیل انبوه عزاداران، زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) در صحن ها، شبستان ها و رواق های حرم مطهر رضوی برگزار شد و سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب امام علی(ع) و بیان اهمیت شب های  پرداختند و مداحان نیز روضه خوانی و مداحی کردند.
گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حاکی است، مراسم احیای دومین شب از شب های قدر با حضور اقشار مختلف مردم قم، زائران و عاشقان اهل بیت(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.    
این مراسم که از ساعت 30/21 شب گذشته آغاز شد، با قرائت دعای کمیل، دعای جوشن کبیر و دعای ابوحمزه ثمالی تا ساعت سه بامداد ادامه یافت.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری از استادان حوزه و دانشگاه سخنران ابتدایی این مراسم بود، مراسم احیای شب قدر با مرثیه خوانی، مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج عباس حیدرزاده از مداحان اهل البیت ادامه یافت.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم نیز مراسم قران به سر دومین شب از شب های قدر در حرم کریمه اهل بیت را اجرا کرد.
خیل حضور انبوه عاشقان و دلدادگان مولای متقیان در مراسم سوگواری شب شهادت آن حضرت به حدی بود که افزون بر صحن ها، رواق ها و شبستان های حرم مطهر، خیابان های منتهی به این مکان مقدس نیز مملو از جمعیت بود.
مراسم احیای دومین شب از شب های قدر با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد مقدس جمکران قم نیز برگزار شد؛ در این مراسم حجت الاسلام میردامادی از اساتید حوزه و دانشگاه به ایراد سخن پرداخت و مراسم ویژه احیا و قرآن به سر نیز توسط حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم انجام شد.
گفتنی است مراسم احیای دومین شب از شب های قدر با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در مدرسه امام امیرالمؤ منین قم برگزار شد، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبیین فضائل و مناقب مولای متقیان حضرت علی(ع) عمده مشکلات جهان اسلام را ناشی از انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلام ارزیابی کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات