۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۷۶۱
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

شب های قدر بهترین فرصت برای توبه به درگاه خدا و استجابت دعا است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، شب های قدر را بهترین فرصت برای توبه به درگاه خداوند و استجابت دعا دانست و گفت: ما باید در این شب ها برای والدین و کسانی که حقی بر ما دارند، دعا کنیم.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان

 

حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گیلان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تشریح ارزش و منزلت لیالی قدر پرداخت و اظهار داشت: تعیین سرنوشت انسان ها در گرو همت و تلاش انسان ها است، هر چقدر این همت در زندگی دنیوی و اخروی بیشتر باشد به همان اندازه در تعیین سرنوشت نیز مؤثر است.


وی استجابت دعا را نیازمند بسترسازی مناسب دانست و اظهار داشت: دعا زمانی مؤثر است که زمینه استجابت دعا در انسان ها فراهم شود در واقع زمانی توبه ما پذیرفته می شود که زمینه پذیرش توبه را در خود ایجاد کنیم.


معاون آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: لازمه توبه و زمینه استجابت دعا این است که نسبت به گذشته و اشتباهات خود آگاهی پیدا کنیم و برای جبران آن تلاش کرده و پشیمانی قلبی نسبت به آنچه رخ داده داشته باشیم.


وی شب های قدر را بهترین فرصت برای توبه به در گاه خدا و استجابت دعا دانست و اظهار داشت: قرآن مجید شب قدر را معادل با هزار ماه دانست یعنی فضیلت این شب برابر با هزار ماه است.


حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که قرآن بهترین کلام خدا به عنوان دستورالعمل زندگی برای انسان در شب قدر نازل شده است، تصریح کرد: قرآن سعادت انسان ها را تکمیل می کند به شرطی که پایبند به این دستورالعمل بوده و قرآن را در رأس امور خود قرار داده و زندگی مان بر اساس دستورات قرآنی باشد.


وی ادامه داد: باید در این شب ها به واسطه قرآن در محضر خدا حاضر شده و با او ارتباط برقرار کنیم تا به جایگاه اصلی مان که بالاترین جایگاه در بین مخلوقات است، برسیم.


مسؤول دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان به فلسفه شهادت حضرت علی(ع) در شب های قدر اشاره کرد و افزود: فضیلت شب های قدر به جهت شهادت حضرت علی(ع) نیست اما منزلت شب قدر با نام و جایگاه حضرت علی رونق بیشتری می یابد.


وی فلسفه شب قدر را ارتباط با خدا و توبه به درگاه او برشمرد و بیان داشت: با توجه به اینکه مسجد، خانه خدا و بهترین و مقدس ترین مکان روی زمین است، بهتر است بنده خدا، کلام خدا را در خانه خدا قرائت کند.


حجت الاسلام گلمیرزاده، بهترین دعا در شب های قدر را دعای جوشن کبیر دانست و گفت: بهترین دعا در این شب ها بعد از استغفار، صلوات و برائت از دشمنان، دعای جوشن کبیر است که قرائت هزار نام خدا به القاب مختلف است.


وی ادامه داد: فضیلت این دعا آنقدر زیاد است که خواندن آن در شب های لیلة القدر برای توبه و بخشش گناهان بسیار سفارش شده است تا ارتباط و آشتی بین خالق و مخلوق ایجاد شود.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه به برگزاری اعمال شب قدر در مساجد اشاره کرد و بیان داشت: هر کس می تواند در هر مکانی با هدف نزدیکی به خدا و توبه و استغفار اعمال شب قدر را انجام دهد.


حجت الاسلام گلمیرزاده در پایان با بیان این که دعا بر کسانی که حقی برگردن ما دارند از وظایف هر مسلمانی در شب های قدر است، تصریح کرد: ما باید در این شب ها برای والدین و کسانی که حقی بر ما دارند، دعا کرده و سعی کنیم در دعاهای مان از خداوند بخواهیم که شور و اشتیاقی در ما ایجاد کند که با رغبت به سمت خواندن دعا، توبه و استغفار برویم./950/ت302/ب

ارسال نظرات