۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۳۴۶۴۷

حضور حوزه علمیه خراسان در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر فرهنگی‌تربیتی حوزه علمیه خراسان گفت: سالن اجتماعات مصلی تهران، روزهای 17، 18 و 19 ماه رمضان به حوزه علمیه خراسان و سلسله نشست‌های «خانواده قرآنی الگوی جامعه اسلامی» اختصاص داده شده است.
بخش حوزوي نمايشگاه قرآن

 

حجت‌الاسلام رمضانی، مسؤول دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: حوزه علمیه خراسان در ادامه حرکت خود برای ایجاد فضای قرآنی، طبق روال سال‌های گذشته در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی تهران شرکت کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه غرفه حوزه علمیه خراسان برای معرفی توانمندی‌های قرآنی طلاب این حوزه در زمینه‌های مختلف است، گفت: یکی از بخش‌های غرفه امسال حوزه علمیه خراسان، مشاوره است که در موضوعات قرآنی، فقهی، اعتقادی، خانواده، تحصیلی، دختران در آستانه بلوغ، مداحی و موضوعات دیگر به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

 

وی با اعلام دیگر برنامه‌های این غرفه، گفت: ارائه پایان‌نامه‌ها، مقالات، کتب و پژوهش‌های قرآنی، آثار هنری و تجسمی طلاب با موضوعات قرآنی طلاب و روحانیان و نرم‌افزارهای قرآنی، همچنین اجرا و برگزاری مسابقات قرآنی به صورت کتبی از ترجمه و مفاهیم آیات قرآن و نیز کتابت و دوره‌های ختم قرآن از برنامه‌های این غرفه است.

 

حجت‌الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: در بخش مهد قرآن این غرفه نیز برنامه‌هایی همچون مسابقات قرآنی ویژه نونهالان و کودکان، نقاشی قرآنی، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، آشنایی با احکام و عقاید و برنامه‌های متنوع دیگری را برای کودکان در حال اجرا می‌باشد.

 
وی تصریح کرد: این خدمات با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و مبارزه با فعالیت‌های بی‌شرمانه دشمنان و منکران قرآنی انجام می‌شود که در همین راستا دستگاه بلوتوث دارای نرم‌افزارها و برنامه‌های قرآنی برای گوشی‌های تلفن همراه نیز در غرفه حوزه علمیه خراسان نصب شده است.
 وی افزود: سالن اجتماعات مصلی تهران، سه روز به حوزه علمیه خراسان و سلسله نشست‌های «خانواده قرآنی الگوی جامعه اسلامی» اختصاص داده شده است که حجت‌الاسلام سجادی‌زاده، 17 رمضان به موضوع ولایت از منظر قرآن کریم و حجت‌الاسلام الهی‌زاده مدیر مؤسسه تدبر در قرآن و پژوهشگر و منتخب برتر قرآنی کشور در دو روز بعد به موضوع حجاب از منظر قرآن کریم و تربیت کودک از منظر قرآن کریم خواهند پرداخت.
 گفتنی است، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی تهران هر روز از ساعت 17 تا 24 پذیرای علاقه‌مندان است./932/ت302/ب
ارسال نظرات