۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۳۴۶۰۴
مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد:

بازنگری در رفتار مصرفی، راهکاری مهم در راستای اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت: مردم با ایجاد یک مدیریت مصرف مطلوب گام موثری در قوی ساختن اقتصاد کشور برمی دارند.
حجت الاسلام پايدار-مدير حوزه علميه کهگيلوليه و يوير احمد

 

حجت الاسلام محمد پایدار، مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار اخیر مسؤولان کشور با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهنمودهای رهبر انقلاب اگر سرمشق و سرفصلی برای کار های مسؤولان کشور قرار بگیرد، یک اقتصاد و مدیریت مصرفی کاملا قوی و کارآمد خواهیم داشت.

وی با بیان این که مردم با ایجاد یک مدیریت مصرف مطلوب گام موثری در قوی ساختن اقتصاد کشور برمی دارند گفت: جامعه ما باید طوری مصرف خود را مدیریت کنند که کشور به داشتن اقتصاد تنومند سوق داده شود.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد با تاکید بر این که آموزه های اسلامی ما درمدیریت مصرف مورد توجه قرار نمی گیرند، خاطرنشان کرد: در مسائلی مانند، مصرف انرژی، دارویی، بهداشتی و غذایی اسراف های زیادی می کنیم که این مقوله با تعالیم دینی ما سازگاری ندارد.

حجت الاسلام پایدار اظهار داشت: از بارزترین کارهایی که دولت برای مدیریت مصرف انجام داد، سازماندهی کردن سوخت خودروها بوده است؛ که با این عمل کشور در حوزه تولید بنزین به خود کفایی رسید.

تولید کالای باکیفیت عامل جذب مردم به محصولات داخلی است

استاد حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد تولید کالای با کیفیت را عامل جذب مردم به تولیدات داخلی داست و ابراز داشت: مسؤولان با نظارت مستمر خود و تولیدکنندگان با تولید محصول با کیفیت بالا می توانند اقتصاد کشور را رو به رشد کنند.

وی با اشاره به تبلیغاتی که علیه کالای ایرانی از سوی دیگران می شود تاکید کرد: بعضی از اشخاص با تبلیغاتی که علیه تولیدات داخلی می کنند، خواستار کند کردن روند پیشرفت اقتصاد کشور هستند، یقینا به خود ضربه وارد می کنند.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد با بیان این که هنوز در جامعه ما با همه پیشرفت ها، همچنان محصولات ایرانی را ضعیف تر از سایر کشورها می دانند گفت: با ایجاد یک فضای تبلیغاتی برای تبیین هر چه بیشتر کالای ایرانی برای مردم می توانیم این نگاه جامعه را به سوی محصول داخلی تغییر دهیم؛ که در واقع باید این تبلیغات با صداقت کاملا سازگاری داشته باشد.

حجت الاسلام پایدار بیان داشت: رسانه ملی کشور نقش بسزایی در تبلیغ کالای داخلی و تبیین آن برای مردم ایفا می کند، که البته همه دستگاه و رسانه های داخلی کشور در این کار سهیم هستند.

وی در سخن پایانی خود ضعف نظارتی را عامل به وجود آمدن نگرش غلط به کالای داخلی داست و بیان داشت: اگر نظارت بر تولید، تبلیغ و توزیع کالا، خوب باشد دیگر مردم نگاه بدی را به محصول داخلی نمی کنند./9458/ت302/ب 

ارسال نظرات