۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۳۴۵۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قوچان مطرح کرد:

استفاده از فرصت طلایی رمضان برای حل ریشه ای معضلات اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قوچان خطاب به مسؤولان، بهره برداری از فرصت طلایی ماه مبارک رمضان برای حل ریشه ای معضلات اجتماعی را خواستار شد.
مراسم احياي شب بيست و سوم ماه رمضان در حرم حضرت فاطمه معصومه
 
حجت الاسلام علی کریم پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی قوچان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ماه رمضان را میدان مسابقه بندگی و کسب رضای الهی دانست و گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای دعا، استغفار و انابه به درگاه الهی است و انسان در این ماه مبارک، احساس آرامش وعبودیت بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه خصوصا جوانان باید از دستاوردهای این ماه پربرکت آگاه شوند، افزود: مبلغان اهمیت و جایگاه این ماه بزرگ را که قرآن در آن نازل شده است خصوصا برای نسل جوان تبیین کرده و زنده نگاه دارند.
حجت الاسلام کریم پور با تأکید بر اینکه تبلیغ باید همواره بر سه مبنای قرآن، سیره و دعاهای پیامبر و ائمه اطهار(ع) باشد، اظهار داشت: مردم تشنه معارف اهل بیت(ع) هستنداگر این معارف آن طور که هست، تبیین شود، مردم خود به خود دلباخته این مکتب می شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قوچان در خصوص مهمترین دغدغه های جامعه دینی امروز که باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد، ابراز داشت: خانواده باید در رأس مسائل تبلیغی قرار گیرد، تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت های زندگی، جایگاه ازدواج و.... به خوبی تبیین شود.
وی ادامه داد: با توجه به جنگ نرم و برنامه ریزی جدی دشمن، توجه به فرصت های عظیم فرهنگی ـ تبلیغی جامعه از جمله نسل جوان بیش از پیش ضرورت دارد. باید ابعاد و آسیب های جنگ نرم برای این نسل تبیین شود.
حجت الاسلام کریم پور با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «تولید ملی؛ حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، تصریح کرد: مبلغان ظرفیت های عظیم تولیدات ملی را که دغدغه اقتصادی رهبر معظم انقلاب است برای مردم معرفی کرده و آنان را به سوی اقتصاد پویا و مصرف داخلی سوق دهند.
وی همچنین، نگاه داشتن حرمت ماه رمضان و تحمل سختی تشنگی و گرسنگی (رعایت خط قرمزهای اهل ایمان)، احیای مساجد، توجه به قرآن و معارف آن، رسیدگی بیشتر به محرومان در عین وجود مشکلات اقتصادی، اطعام و افطاری ها، صله رحم، اقامه نماز در سه نوبت، سخنرانی و منبر، ارائه احکام و مشاوره را از ظرفیت های اجتماعی ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قوچان، به یاد مساکین بودن، عفت عمومی، انس و رأفت به یکدیگر، کاهش ناهنجاری ها وارتقای شاخص های ارزشی را مهمترین ظرفیت های اخلاقی ماه رمضان خواند و افزود: باید از این فرصت طلایی برای حل ریشه ای معضلات اجتماعی بهره برد.
وی یادآور شد: بهترین اعمال در این ماه مبارک، ترک گناه است که منجر به عبودیت بیشتر و خالصانه تر در درگاه الهی می شود./930/ت302/ع
ارسال نظرات