۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۹۴۵

نمایشگاه علوم قرآنی اردبیل گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان چهارمین نمایشگاه علوم قرآنی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل گشایش یافت.
نمايشگاه قرآن

 

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، امروز در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه قرآن اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، فرصت مغتنمی برای درک مفاهیم عالی قرآن کریم و ترویج آموزه‌های این معجزه رسول خاتم در عرصه‌های زندگی بشری است.

 

وی با تاکید بر این‌که هدف اصلی چهارمین نمایشگاه علوم قرآنی اردبیل آشنایی نسل جوان با ابعاد مختلف این کتاب آسمانی است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه محلی برای گردهمایی فعالان عرصه قرآنی و تعامل نخبگان این بخش در جهت ترویج ارزش‌ها و آموزه‌های عالی قرآن در استان اردبیل است.

 

حجت الاسلام ستوده با بیان این‌که نمایشگاه علوم قرآنی اردبیل از امروز تا پایان ماه مبارک رمضان میزبان عموم مردم خواهد بود، گفت: این نمایشگاه ویژه ماه مبارک رمضان همه روزه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل میزبان دوستداران معارف قرآنی و کلام وحی است.

 

وی از حضور ناشران و تولیدکنندگان آثار فرهنگی قرآنی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه با برنامه‌های جنبی مختلف و جذابی ویژه اقشار و گروه‌های سنی متفاوت همراه خواهد بود، به عبارت دیگر مخاطب‌محوری جزء اصول بنیادی برپایی این نمایشگاه قرآنی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به حضور فعالان علوم قرآنی منطقه شمال غرب کشور در این نمایشگاه اظهار داشت: از سایر استان‌ها نیز میهمانانی دعوت شده اند تا جدیدترین تولیدات و آثار خود در حوزه قرآن و علوم قرآنی را عرضه کنند.

 

وی با تشریح برنامه‌های جنبی و بخش‌هایی از این نمایشگاه خاطرنشان کرد: غرفه‌های پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی، برگزاری محفل انس با قرآن، حلقه‌های معرفت، گفتمان‌های دینی، آموزش و همخوانی قرآن و همچنین غرفه‌های ویژه کودک و نوجوانان از جمله بخش‌های مهم این نمایشگاه در کنار غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی و قرآنی هستند.

 

حجت الاسلام ستوده بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای ترویج آموزه‌های قرآنی را از دیگر اهداف این نمایشگاه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی آشنایی و انس بیشتر مردم با مفاهیم و مبانی قرآن کریم است، در حقیقت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مانور بزرگ فعالان عرصه دین در مقابله با جنگ نرم دشمنان است./935/ت302/ب

ارسال نظرات