۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۳۳۹۰۸
در تیراندازی نظامیان آل سعود؛

تعدادی از شیعیان قطیف عربستان زخمی شدند

خبرگزاری رسا ـ بیش از ده تن از شهروندان شیعه عربستان که در تظاهرات شب گذشته علیه آل سعود شرکت داشتند بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در قطیف زخمی شدند.
مراسم تشييع شهداي شيعه در قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از ده تن از شهروندان شیعه عربستان که شب گذشته در تظاهرات ضد دولتی در شهر قطیف شرکت کرده بودند بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی آل سعود زخمی شدند.
 
زنان و مردان شیعه در قطیف عربستان که از ظلم و استبداد خاندان آل سعود و ادامه بازداشت علامه نمر به ستوه آمده بودند، شب گذشته به خیابان ها آمده و با برافراشتن عکس های شهدا و اسرا و سر دادن شعارهایی بر لزوم توقف قلع و قمع شیعیان و آزادی علامه نمر تاکید کردند.
 
این تظاهرات که با شعارهای ضد دولتی همراه بود با دخالت نیروهای امنیتی آل سعود به درگیری کشیده شد و نیروها با تیراندازی و شلیک گلوله های اشک آور درصدد متفرق ساختن معترضان برآمدند.
 
تعدادی از معترضان که در این تظاهرات شرکت کرده و خواستار آزادی زندانیان سیاسی خصوصا شیخ نمر باقر النمر شده بودند بر اثر تیراندازی نظامیان سعودی زخمی شدند.
 
خبرهای رسیده حاکیست محمد الشاخوری از شهروندان شیعه قطیف که نامش در میان 23 فرد تحت تعقیب از سوی وزارت کشور عربستان درج شده بود در این تظاهرات شرکت داشت و از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.
 
وی پس از آنکه دو گلوله به ناحیه کمر و گردنش اصابت کرد به شدت زخمی شد و به بیمارستان نظامی شهر ظهران انتقال یافت./980/ب902/ک
ارسال نظرات