۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۳۳۸۵۳
آیت الله نورمفیدی:

سازمان‌های جهانی به سکوت مرگبار خود در قبال کشتار میانمار پایان دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با انتقاد از سکوت سازمان‌های بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر در برابر جنایت های آشکار مسلمانان میانمار، از آنان خواست به سکوت مرگبار خود در این خصوص پایان دهند.
نماينده ولي فقيه در گلستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه های این هفته نماز سیاسی عبادی شهر گرگان، با اشاره به کشتار مردم بی گناه میانمار گفت: امت اسلامی با چند صد میلیون جمعیت این جنایات را می بینند و سکوت می کنند، امیدواریم این سکوت هرچه زودتر پایان یابد و مسلمانان این کشور آسیایی مسلمان از این جنایات بیرون بیایند.

 

امام جمعه گرگان با انتقاد از سکوت سازمان های بین المللی دفاع از حقوق بشر در برابر جنایت های آشکار مسلمانان میانمار را محکوم کرد و از ملت های مسلمان جهان خواست تا این جنایت های آشکار را به شدت محکوم کنند و به سکوت خود پایان دهند.

 

وی در ادامه سخنان خود خود به انتخاب نخست وزیر جدید مصر از سوی محمد مرسی اشاره کرد و افزود:  این فرد دکترای رشته آبیاری دارد، بخش عمده ای از اقتصاد مصر نیز مربوط به رود نیل است که یک منبع حیاتی است و این انتخاب نشان می دهد که محمدمرسی می خواهد مصر در جهتی قرار گیرد که بهترین استفاده را از نیل ببرد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نیز به دنبال استفاده از رود نیل است و انتخاب این فرد به اسراییل نیز پیام می دهد که رود نیل خط قرمز مصر است.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: در این ایام گذرگاه رفح نیز که در جنگ های فلسطین و اسراییل بسته شده بود پس از سفر  وزیر امور خارجه آمریکا به مصر باز شد.

 

وی  تاکید کرد: باز شدن این گذرگاه پس از این سفر نشان می دهد که شرایط عوض شده و رابطه مصر با فلسطین رو به بهبود است و در این شرایط حساس مصر با پختگی و درایت تصمیم دارد از شرایط قبلی بیرون بیاید.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سوریه به نوعی پشتیبان فلسطین و حزب الله بوده است و مقامات رژیم صهیونیستی نیز به روشنی گفته اند که اگر طرح سقوط بشار اسد شکست بخورد اسراییل بزرگترین شکست را خورده است و همچنین اگر بشار اسد سقوط کند بزرگ ترین ضربه به ایران وارد شده است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که حسنی مبارک عامل رژیم صهیونیستی و مجری فرامین آمریکا بود، گفت: سید حسن نصرالله به نفع بشار اسد وارد میدان شده و به وضوح نیز اعلام کرده است، اگر رژیم صهیونیستی بتواند سوریه را بشکند راه جولان در دیگر نقاط نیز برایش فراهم می شود.

 

وی در ادامه سخنان خود به کشتار روزهای اخیر در عراق اشاره کرد و افزود: غربی ها به دنبال بحرانی جلوه دادن اوضاع عراق هستند.

 

 

امام جمعه گرگان با اشاره به فرارسیدن هفته فنی و حرفه ای گفت: ششم مرداد روز فنی و حرفه ای است محصلان و دانشجویانی که در فنی و حرفه ای تحصیل کرده اند راحت تر وارد عرصه کار می شوند.

 

خطیب جمعه گرگان خاطر نشان کرد: آموزش فنی و حرفه ای برنامه بسیار خوبی است و در سطح استان نیز مراکز متعددی وجود دارد و جوانان پس از اتمام تحصیلات خود می توانند از این آموزش ها بهره ببرند.

 

 امام جمعه گرگان در خطبه اول این هفته نماز سیاسی عبادی جمعه گرگان با اشاره به این که در خطبه 132 نهج البلاغه، امام علی (ع) مرگ را برای ما تبیین می کند، گفت: هیچ ثروتمند و شخص عادی نمی تواند خود را از دام مرگ آزاد کند.

 

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: زندگی مردم و به ویژه مؤمنین مبتنی بر آزمایش است و همه باید خدا را بر آنچه به ما داده و آنچه از ما گرفته حمد کنیم./950/پ202/ج
 

 

ارسال نظرات