۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۳۳۳۱۹
به ریاست آیت الله طبرسی؛

نخستین مجمع خیرین مدرسه‌ساز حوزوی در مازندران تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ مجمع خیرین ‌مدرسه‌ساز حوزوی برای نخستین بار در مازندران با حضور اعضای شورای مدیریت حوزه علمیه استان در ساری آغاز به کار کرد.
حوزه علميه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین مجمع خیرین مدرسه ساز حوزوی در مازندران، امروز با حضور اعضای شورای مدیریت حوزه علمیه استان در ساری آغاز به کار کرد.


آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز دراین جلسه با اشاره به فعالیت گسترده خیریه مدرسه ساز آموزش و پرورش در سال های اخیر، تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز حوزوی در استان را ضروری دانست.


وی مجمع خیرین مدرسه ساز حوزوی را ظرفیت مناسبی در جهت تقویت و توسعه مدارس علمیه دانست و خاطرنشان کرد: مردم مازندران همواره در کارهای خیرخواهانه و خداپسندانه پیشگام بوده اند.


نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به موقوفات حوزه های علمیه از عدم احیای این موقوفات انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در چند سال اخیر اقدام مثبتی در این خصوص صورت نگرفته است و باید در این خصوص فکری شود.


آیت الله طبرسی با بیان این که اداره کل اوقاف و امور خیریه توان احیا و ساماندهی موقوفات متعلق به حوزه های علمیه را ندارد، بیان داشت: احیاء مناسب موقوفات حوزه علمیه باید به افراد و یا نهاد دیگری واگذار شود تا سهم حوزه از این موقوفات به درستی مشخص شود.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مجمع خیرین مدرسه ساز حوزوی باید به دنبال شناسایی افراد خیرخواه و متدینی که دغدغه دین دارند، باشد، ادامه داد: بسیاری از انسان های متدین کشورمان که نسبت به آینده نظام دینی احساس مسؤولیت می کنند می توانند با مجمع  همکاری کنند.


امام جمعه ساری با اشاره به این که ملت ولایت مدار ایران اسلامی به ویژه مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس بسیاری از مایحتاج زندگی خود به جبهه های جنگ می فرستادند، تصریح کرد: همین مردم ولایت مدار ومتدین امروز نیز توجه به مسائل دینی از جمله مهم ترین اولویت های آنها است.


نماینده ولی فقیه در مازندران درادامه سخنان خود با بیان این که فعالیت های این مجمع باید برای علما و شخصیت های متدین به خوبی تبیین شود، بیان داشت: راه اندازی این مجمع می تواند زمینه تقویت مدارس علمیه استان را فراهم کند.


آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود
تقویت حوزه‌های علمیه را تقویت اسلام، انقلاب و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده نسبت به وضعیت مدارس علمیه و پرورش طلاب بی توجهی صورت گیرد به طور حتم انقلاب عقیم خواهد ماند و مردم نیز دیگر پناهگاه دینی و مذهبی نخواهند داشت.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امروز تقویت حوزه‌های علمیه یک ضرورت انکارناپذیر است، بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رشد شاخص ها در مدارس علمیه بهره گیریم.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رشد شاخص های علمی در مدارس علمیه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: باید تلاش شود تا طلابی مستعد و عالم در حوزه های علمیه پرورش یابند.

 

آیت الله طبرسی، حوزه های علمیه را مرکز پرورش عالمان دینی دانست و با بیان این که این مرکز دینی به عنوان یکی از بازوان اصلی انقلاب و نظام رسالت سنگینی در پرورش شخصیت برجسته بر عهده دارد، افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره از نقش حوزه و روحانیت هراسان بوده اند و به خصوص درسه دهه اخیر از هر فرصتی برای خدشه‌دار کردن این جایگاه استفاده کرده اند.


گفتنی است، انتخاب مسؤول مجمع خیرین مدرسه ساز استان، تشکیل دفاتر مجمع در شهرهای مهم استان، انتخاب نماینده ای در تهران جهت ارتباط با خیرین مازندران و تلاش برای احیاء موقوفات از جمله مهم ترین مصوبات این جلسه بود./950/پ202/س

      

ارسال نظرات