۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۳۳۱۸۶

برگزاری آیین جزءخوانی قرآن کریم در حوزه علمیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان کرسی تلاوت قرآن کریم همه روزه در مسجد جامع به همت حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزار می‌شود.
کرسي ملي تلاوت قرآن
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ماه مبارک رمضان، آئین جزءخوانی و کرسی تلاوت قرآن کریم به همت طلاب حافظ و قاری مدارس علمیه آذربایجان شرقی در مسجد جامع تبریز برگزار می شود.
این مراسم که همه روزه پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و سخنرانی مذهبی در مسجد جامع تبریز برگزار می شود، به همت جمعی از طلاب حوزه علمیه های علمیه آذربایجان‌شرقی و مدرسه علمیه مبارکه طالبیه اجرایی خواهد شد.
همزمان با این آیین معنوی، دوره آموزشی فظ 5 جزء قرآن کریم ویژه طلاب مدارس علمیه سراسر استان آذربایجان‌شرقی به همت کانون قرآن معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌‌ علمیه آذربایجان شرقی و با همکاری مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) برگزار می شود.
این دوره با حضور 35 نفر از طلاب علاقه‌مند مدارس علمیه شهرهای مختلف تا 15 شهریور به صورت شبانه‌روزی ادامه خواهد داشت. تعدادی از استادان دوره اعزامی از شهر مقدس قم بوده و دیگر استادان از حوزه علمیه تبریز هستند که به تشریح مباحثی از جمله تفسیر، تجوید، اخلاق و جریان‌شناسی قرآنی می پردازند.
بنا بر این گزارش، از دیگر موضوعات طرح شده در این دوره؛ نگرشی بر مدیریت قرآنی و تبلیغ از دیدگاه آیات الهی خواهد بود که طلاب ضمن فراگیری مباحث طرح شده، در آزمون پایان دوره شرکت کرده و در صورت کسب امتیازات لازم، گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.
گفتنی است، همزمان با ماه مبارک رمضان کرسی‌های تلاوت ترتیل قرآن کریم در مصلای اعظم تبریز، مساجد محوری، بقاع متبرکه و امامزادگان آذربایجان‌شرقی برگزار می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات