۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۱۳۲۷۷۶
محصولی:

عده ای با شعار جذب حداکثری به دنبال فریب افکار عمومی هستند

خبرگزاری رسا ـ وزیر پیشین کشور از افرادی که به دنبال سؤ استفاده و فریب افکار عمومی از شعار جذب حداکثری و دفع حداقلی هستند، انتقاد کرد.
صادق محصولي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صادق محصولی، روز گذشته در دوازدهمین سلسله نشست سیاسی مدرسه علمیه شهید صدوقی با موضوع تولی و تبری در عرصه سیاست و بررسی مسائل روز با اشاره به این‎‎که دشمن نمی خواهد در احکام اجتماعی کار جدی صورت گیرد، گفت: نماز خواندن و روزه گرفتن و انجام اعمال عبادی بدون توجه به مسائل اجتماعی، مصداق اسلام آمریکایی است.
 وی با بیان اینکه حب و بغض همان تولی وتبری است که به وسیله عقل و وهم مدیریت می شود، اظهار داشت: این حب و بغض در حیوانات موجب تولید مثل و در انسان می تواند موجب رشد و بالندگی بشر می شود، بنابراین در انسان باید حب به ولایت و بغض به دشمنان ولایت وجود داشته باشد.
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه ولایت حقیقی و اصلی مخصوص خداوند متعال است که در درجه بعدی در امتداد ولایت الهی این جایگاه به انبیا و اهل بیت عصمت و طهارت داده شده است، بیان داشت: رساندن انسان از ظلمات به نور از وظایف ولی الهی است و لازمه رسیدن به نور تبعیت محض از پیامبر و امامان در زمان حضور و تبعیت از ولایت فقیه در زمان غیبت است.
وی با بیان اینکه طبق فرمایش امام راحل ولایت فقیه همان ولایت رسول خدا است، خاطرنشان کرد: افرادی که از ولایت فقیه تبعیت نمی کنند گویی از دستورات پیامبراکرم(ص) سرپیچی کرده اند. 
وزیر پیشین کشور با اشاره به اینکه نور حقیقی فقط اسلام است و از این جهت در قرآن واژه نور مفرد آمده و از این جهت که راه های گوناگون منحرف وجود دارد واژه ظلمات در قرآن به صورت جمع آمده است، اظهار داشت: ولی همه افراد گمراه در مسیرهای مختلف شیطان است.
 وی با تاکید بر اینکه تبعیت از ولی الهی و زیر چتر ولایت رفتن بدون تبری از دشمنان محقق نمی شود، ابراز داشت: افراد با ایمان هر فردی را به عنوان دوست خود قرار نمی دهد.
 محصولی با اظهار تاسف از اینکه دختر یکی از مسؤولان به نظام اسلامی هتاکی می کند، به شش ماه زندان محکوم می شود اما در مقابل کسی که به این دختر بی احترامی کرد محکوم به هشت ماه زندان شد، اظهار داشت: اینگونه رفتارهای دوگانه با ایمان حقیقی و حب و بغض الهی هماهنگ نیست.
 وی با اشاره به اینکه عده ای از افراد در فتنه 88 در امتحان حب و بغض شکست خوردند و نتوانستند موضع درستی بگیرند، خاطرنشان کرد: برخی از افراد به  بهانه های مختلف بعد از فتنه سال 88 موضع نمی گرفتند.
این عضو جبهه پایداری کسب بصیرت و دشمن شناسی را از ضروریات و شرایط حب و بغض الهی برشمرد و افزود: مردم با بصیرت بر فتنه پیروز شدند و متأسفانه برخی از خواص در فتنه مردود و در مقابل فرمایشات رهبری ایستادگی داشتند و برخی دیگر نیز با سکوت خود به طولانی شدن فتنه کمک کردند. 
طرح ارتباط با آمریکا با تولی سازگاری ندارد
وی تولی و تبری را لازم و ملزوم یکدیگر توصیف کرد و گفت: طرح ارتباط با آمریکا با تولی سازگاری ندارد.
عده ای با شعار جذب حداکثری به دنبال فریب افکار عمومی هستند 
این فعال سیاسی با بیان این که عده ای با طرح سخنانی مانند جذب حداکثری قصد فریب را دارند، ابراز داشت: این جذب حداکثری برای مردم است که نظام در برابر اشتباهات آنان مدارا می کند ولی در قبال مسؤولان نظام و افرادی که قصد گرفتن پست های کلیدی را دارند، نباید به بهانه این سخنان از اشتباهات این گونه افراد گذشت. 
وی معرفی صحیح ارزش ها و گفتمان ها و آگاهی دادن به مردم را از وظایف خواص و نخبگان معرفی و خاطرنشان کرد: متأسفانه در فتنه 18 تیر78بصیرت افزایی لازم صورت نگرفت. 
اصولگرایی با ادعا ثابت نمی شود 
این عضو جبهه پایداری تاکید کرد: به صرف ادعا نمی شود فردی را اصولگرا دانست و بلکه عمل هر فرد ملاک است. 
جبهه پایداری به دنبال پاسداری از گفتمان سوم تیر است 
وی در بخش پرسش و پاسخ با اشاره به اینکه مردم در ادامه گفتمان سوم تیر موجب نگران و شبهات شده بودند، ابراز داشت: جبهه پایداری برای پاسداری از همان ارزش ها و گفتمان تاسیس شده و در صدد بیان صحت این راه و گفتمان است و هیچ فردی به صرف اشتباه رونده راه نباید مسیر را نادرست بداند. 
وزیر پیشین کشور با بیان این که به بهانه به روی کار نیامدن یک فرد اصلاح طلب نمی توان از یک فرد اصولگرای حقیقی و اصلح دست کشید، ابراز داشت: انجام تکالیف و وظیفه الهی مهم است و فردای قیامت از تکالیف سوال می کنند و کاری به پیروزی اشخاص ندارد.  
طرح زودهنگام مسائل انتخاباتی آسیب زا است
وی طرح مباحث ریاست جمهوری در رسانه های جمعی را زود دانست و گفت: هنوز وقت آن نرسیده که کشور به این سمت برود و حرکت به این مرحله موجب غفلت از وظایف و مشکلات مردم خواهد شد. 
محصولی از مدیریت اقتصادی کشور و طرح اختلافات در رسانه ها انتقاد کرد و افزود: خوشبختانه وضعیت کشور به لحاظ های گوناگون نسبت به دنیا مطلوب است. 
 گفتنی است، دوره فشرده علمی با حضور جمعی از روحانیان وطلاب مدرسه علمیه شهید صدوقی جهت ارتقای دروس سطح یک در مشهد مقدس در حال برگزاری است./921/پ202/ج
ارسال نظرات