۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۳۲۷۰۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

رعایت عفاف و حجاب موجب صیانت از کرامت و سلامت انسانی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: عفاف و حجاب از اعتقادات دینی مسلمانان است و یکی از مهم ترین مسائل برای حفظ و صیانت از کرامت انسانی محسوب می شود.
عفاف و حجاب

 

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان کرد: عفاف و حجاب از اعتقادات دینی مسلمانان است و یکی از مهم ترین مسائل برای حفظ و صیانت از کرامت انسانی محسوب می شود.

 

وی اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب موجب صیانت از کرامت و سلامت انسانی است و هرچه این صیانت بیشتر و بهتر باشد به کرامت و شخصیت انسانی نیز افزوده می شود.

 

این مسؤول با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن در حوزه حجاب و عفاف تصریح کرد: در طول تاریخ دشمنان اسلام همواره اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان را نشانه گرفته اند و کشف حجاب در دوران رضاخان و امروز نیز طرح مسائل فمنیستی و اباحه گری نشانه توطئه های دشمنان امر است.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال روش هایی برای فروپاشی خانواده هستند و عفاف و حجاب از موضوعات مهم و اعتقادی مسلمانان است که در تحکیم خانواده و باورهای دینی و اعتقادی جامعه مسلمانان نقش بسیاری دارد.

 

حجت الاسلام نظری افزود: برای استحکام خانواده ها باید این موضوع اعتقادی در خانواده به عنوان جامعه کوچک اجتماع، نهادینه شود و اینگونه کرامت خانواده ها نیز افزایش می یابد.

 

وی با اشاره به لزوم فرهنگسازی در حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بر عهده همه آحاد جامعه است و نباید مسؤولیت این کار را تنها بر عهده مسؤولان گذاشت ولی در این بین مسؤولان باید بستری سازی لازم را برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک باور دینی داشته باشند تا جامعه مستحکم تر به سمت و سوی یک باور دینی و اعتقادی حرکت کند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به لزوم برخورد با بدحجابی مغرضانه تصریح کرد: بدحجابی به دو شکل در جامعه ما وجود دارد، برخی افراد بدحجاب از روی ناآگاهی و جهل مبادرت به این کار می کنند که لازم است با انجام کارهای فرهنگی این قشر را با موضوع اهمیت حجاب و مضرات بدحجابی آشنا کرد.

 

وی یادآور شد: برخی افراد بدحجاب، آگاهانه و مغرضانه با چنین وضعیتی در جامعه حاضر می شوند و جزء هنجارشکنان هستند و به دنبال ابتذال، بی بند و باری و شکسته شدن عفت عمومی و قبح گناه در جامعه هستند از این رو باید با چنین افرادی بر اساس قانون و مقررات برخورد شود.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب برای مردان و زنان گفت: موضوع عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست بنابراین هم مردان و هم زنان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند زیرا عدم توجه به این مقوله از سوی هر دو قشر، خانواده را دچار مشکل می کند.

 

وی یادآور شد: بیشترین منفعت عفاف و حجاب نصیب خود فرد می شود و رعایت این موضوع سبب می شود تا خانواده در جامعه اسلامی متضرر نشود./950/پ202/ب

ارسال نظرات