۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۳۲۵۷۳

نقش خانواده در حجاب و عفاف بی بدیل است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این که بیشتر فسادهای جامعه ریشه در خانواده دارد، گفت: نقش خانواده در حجاب زنان و دختران بی بدلیل است.
حجاب و عفاف

  

حجت الاسلام احمد صاعدی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا با اشاره به وضعیت نا مناسب حجاب در شهر های بزرگ مانند تهران گفت: متاسفانه در برخی از شهر های مذهبی مانند قم نیز شاهد برخی از مسایل نا مطلوب فرهنگی و بدحجابی هستیم.
 
وی با بیان این که بد حجابی برای برخی از خانواده ها عادی شده است، ابراز داشت: خادم حرم امام رضا(ع) وقتی تذکری به دختری بدحجاب داد با عکس العمل پدر مواجه شد که نشانگر عادی بودن مساله بدحجابی برای این خانواده بود.
 
این استاد حوزه به نقش بی بدلیل خانواده و اثر بخشی دختر در سنین کودکی اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از فسادهای جامعه ریشه در خانواده ها دارد و بی توجهی والدین به حجاب خانواده تاثیر نامطلوبی در جامعه خواهد گذاشت.
 
وی با تاکید بر این که تبلیغات در زمینه حجاب در حد لازم صورت نگرفته و کم کاری های مشاهده می شود، اظهار داشت: سیره و زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) برای مردم باید بازگو شود تا زنان و دختران از این بزرگواران الگو بگیرند.
 
حجت الاسلام صاعدی فعالیت بنیادی و ریشه ای را راه حل اصلی رفع مشکل حجاب در جامعه معرفی کرد و افزود: حوزه علمیه و روحانیت در کنار دیگر ارگان های مرتبط با موضوع حجاب مانند رسانه می تواند تاثیرگذاری جدی داشته باشد.
 
وی کلیت طرح امنیت اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اینگونه فعالیت ها جنبه ظاهری دارد و باید با فعالیت های فرهنگی و ریشه ای دیگر نهاد ها تکمیل و کارآمد شود و امیدواریم دیگر دستگاه های مربوطه نیز وظیفه خود را انجام دهند./921/ت302/ن
ارسال نظرات