۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۳۲۵۵۰
علامه نابلسی:

غرب درصدد تغییر جغرافیای منطقه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهر صیدا در لبنان با اشاره به اینکه غرب و شرق در حال نزاع در منطقه هستند نسبت به تلاش غرب برای تغییر جغرافیای منطقه هشدار داد.
علامه شيخ عفيف نابلسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری لبنان، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان که به لبنان سفر کرده است با علامه عفیف النابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر صیدا در جنوب لبنان دیدار و گفت وگو کرد.
 
دو طرف در این دیدار آخرین تحولات منطقه خصوصا بیداری اسلامی و تحولات رخ داده در عربستان و لبنان را مورد بحث و بررسی قرار داده و نسبت به دخالت های آمریکا و غرب در جوامع اسلامی هشدار دادند.
 
علامه نابلسی در این دیدار با ابراز نگرانی از گسترش مفاهیم غیر اسلامی در جهان اسلام، گفت: واقعیت کنونی جهان اسلام به شدت نگران کننده است، زیرا برخی از مفاهیمی که از اسلام دور بوده و عادت های غریبی به شمار می آیند در حال گسترش در جهان اسلام است.
 
وی این مفاهیم را عامل انتشار فتنه توصیف کرد و افزود: این مفاهیم که از اسلام اصیل دور هستند به بروز افعال مغایر ارزش و اخلاق اسلامی منجر شده که به فتنه میان مسلمانان منجر می شوند، فتنه نیز مطمئنا خطر بزرگی برای دین اسلام، مسلمانان و وحدت آنان در جهان می انجامد.
 
مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) با اشاره به آخرین تحولات رخ داده در منطقه، تصریح کرد: اوضاع در منطقه به گونه ای است که شاهد جنگ میان قدرت های شرقی و غربی هستیم که از اختلاف شدید میان مصالح آنان نشات می گیرد.
 
شیخ عفیف النابلسی با تاکید بر اینکه غرب درصدد تغییر جغرافیای منطقه هستند، خاطر نشان ساخت: ما می خواهیم مسلمانان در اوج وحدت و قدرت باشند تا خطرات خارجی نتوانند بر منطقه تاثیر گذاشته و از تقسیم منطقه بر اساس توافقنامه های نوین جلوگیری کنند./980/ب903/ک
 
 
 

 

ارسال نظرات