۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۳۱۷۴۱
حجت الاسلام قهرمانی:

منجی سازی دروغین با هدف تضعیف اندیشه های مهدوی صورت می گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان‌غربی گفت: منجی سازی دروغین و ایجاد شبهه در اندیشه مهدویت با هدف تضعیف اندیشه های مهدوی از سوی صاحبان نظام سلطه در افکار جهانی صورت می گیرد.
حجت الاسلام جواد قهرماني

 

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان‌غربی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، افزود: منجی سازی دروغین با هدف مقابله با دیدگاه تشیع و وانمود ساختن این که" اعتقاد به ظهور منجی عدالت گستر در جهان که در حقیقیت نقطه قوت نه تنها برای مکتب تشیع بلکه برای تمامی ادیان الهی است"خرافه و انحراف است که از سوی دشمنان اسلام و صاحبان سلطه بر نظام هستی صورت می گیرد و این در حالی که در مکتب تشیع موعودگرایی با تعریف خاصی انجام شده و منشأ آسمانی و قدسی دارد.

وی با تاکید بر این که ادیان و مکاتبی انحرافی که در فضای مجازی تبیین می شوند درصدد مخدوش ساختن چهره موعود‌گرایی و انحراف افکار و اندیشه های جوانان هستند، اظهار داشت: دشمنان اسلام و تشیع سعی در ایجاد شک و شبهه از طریق فضای مجازی در افکار جهانی که متشرع و معتقد به موعود هستند، دارند و هم اکنون موج فضاها و تبلیغات سوء بر علیه تشیع را به راه انداخته اند.

این مسؤول بیان داشت: از جمله شبهات و مسائلی که برخی سایت‌ها به وسیله آن سعی در دامن زدن به اندیشه های ناب الهی و نکته قوت و امید مکتب تشیع دارند، تعیین زمان برای ظهور امام زمان(عج) است چون آنها می خواهند با تعیین فرد و یا زمان خاص منتظران منجی موعود را از اعتقادات و باورهای خود مایوس کرده و به بشر القا کنند که موعودی در کار نیست و هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

حجت الاسلام قهرمانی با تاکید بر هوشیاری شیعیان در مقابل ترفندهای دشمنان اسلام، خاطرنشان کرد: گاهی مکتب های دروغین با ترفندهایی مثل عشق و محبت شیعه‌گری وارد فضای مجازی شده و به دروغ خود را شیعه معرفی می کنند، در حالی که خود آنان که دشمن اصلی امام عصر(عج)، موعودگرایی و معنویت هستند، با این کار سعی در آشفته سازی اذهان شیعیان دارند.

وی با بیان این که از دیر باز در تمام مکاتب و مذاهب، یک نوع احساس گرایی افراطی در خصوص مهدویت وجود داشته است، گفت: گاهی برخی از افراد برای استفاده های جناحی، طایفه ای و مادی سعی در بازی با احساسات و اعتقادات مردم و کشاندن عده ای به دنبال خود را دارند اما بحث موعودگرایی و مهدویت از بحث‌های جذاب و تازه ای است و برای همین عده ای شیاد، در فکر ایجاد پایگاه‌های رسانه ای در فضای مجازی هستند تا از ضعف ایمانی افراد ساده ای که اطلاعات دینی و علمی اندکی دارند، نهایت استفاده را کرده و آنها را در دام شیطانی خود گرفتار سازند.
 
امام جمعه میاندوآب، آشنایی با موعودگرایی صحیح را نیازمند مراجعه به سایت‌های مطمئن و مورد اعتماد دانست و اظهار داشت: بسیاری از سایت ها ازسوی انسانها و شخصیت‌های عالم، مومن و متعهد راه اندازی شده است.

وی راه اندازی سایت مهدویت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سایت مخصوص مهدویت حجت الاسلام والمسلمین قرائتی را از جمله سایت های مور اعتبار برای کسب اطلاعات دانست و گفت: در مقابل برخی سایت ها نیز به دست اشخاص منحرف و سودجویی مثل وهابیون، بهاییت و اسرائیل برای رسیدن به اهداف شوم مادی و سیاسی راه اندازی شده اند که جوانان باید از مراجعه به این سایت‌ها خودداری کنند./936
/ت303/ب

ارسال نظرات