۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۳۱۱۶۰

راه‌اندازی مقطع دکترای کلام شیعه و فلسفه اسلامی در مؤسسه امیرالمؤمنین اهواز

خبرگزاری رسا ـ مدیر آموزشی موسسه آموزش عالی امیرالمومنین اهواز، از ارائه مقطع دکترا در دو رشته کلام شیعه و فلسفه اسلامی، در این مرکز علمی خبر داد.
 مدير آموزشي موسسه آموزش عالي اميرالمومنين (ع) اهواز


رضا شیشه بر، مدیر آموزشی موسسه آموزش عالی امیرالمومنین(ع)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهداف راه اندازی مؤسسه آموزش عالی امیرالمومنین اهواز اظهار داشت: هدف از راه اندازی این موسسه گسترش مرزهای دانش دینی در داخل و خارج کشور و همچنین دفاع از ارزش های ولایی و پاسخ به شبهات و گره گشایی از آنها است.

وی در ادامه با اشاره به ارائه مقطع دکترا در دو رشته کلام شیعه و فلسفه اسلامی در این مؤسسه گفت: از آن جایی که ایجاد زمینه های علمی پژوهشی در باب امامت ضروری است و راه اندازی مقطع دکترا نیز از همین مقوله است، وزارت علوم با درخواست این مؤسسه مبنی بر آغاز دوره دکترا موافقت کرد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در سال تحصیلی 92-91 تعداد هجده دانشجوی مقطع دکترا در رشته امامت گرایش کلام شیعه در این مؤسسه امور تحصیلی خود را از پانزدهم شهریور ماه آغاز می کنند.

مدیر آموزشی مؤسسه آموزش عالی امیرالمومنین(ع) به شیوه پذیرش این تعداد دانشجو اشاره کرد و گفت: از میان قبول شدگان آزمون سراسری این مقطع، که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، سه برابر ظرفیت یعنی 66 نفر به این مؤسسه معرفی شده که پس از مراحل مصاحبه علمی، امتحان پژوهشی، آزمون کتبی و سایر بررسی های آموزشی، تعداد 18 نفر به سازمان سنجش معرفی خواهند شد.

شیشه بر تأکید کرد: جمعه دوم تیرماه در دو نوبت صبح و بعد ازظهر و با حضور گروهی از اساتید حوزه و دانشگاه، مصاحبه علمی و امتحان پژوهشی از داوطلبان گرفته خواهد شد و انشاءالله نهم تیرماه سال جاری آزمون کتبی نیز برگزار خواهد شد.

خاطرنشان کرد: عوامل دیگری همچون معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد، رتبه علمی در آزمون سازمان سنجش، مقالات پژوهشی و علمی ارائه شده در سمینارها و مجامع علمی، کسب مقامات علمی، هرکدام امتیاز خاصی برای داوطلبان محسوب می شود.

در آینده ای نزدیک سه رشته کلام شیعه، فلسفه اسلامی و رسانه در مؤسسه امیرالمومنین ارائه می شود

این مقام مسؤول گفت: دوره دکترا در هشت نیم سال «سه نیم سال آموزشی و پنج نیم سال پژوهشی» تعریف شده که تا ده نیم سال نیز قابل تمدید است.

مدیر آموزشی مؤسسه آموزش عالی امیرالمومنین(ع) به راه اندازی دوره دکترا رشته فلسفه اسلامی در این مؤسسه اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با موافقت وزارت علوم، این مؤسسه امکان برگزاری دوره دکترا رشته فلسفه اسلامی را دارا است که هم اکنون دو داوطلب در این مقطع پذیرش شده که تا شش نفر نیز قابل ارتقا است.

شیشه بر در پایان سخنانش اظهار داشت: انشاءالله در سال تحصیلی 92-91 تعداد 50 نفر دانشجوی ارشد به آمار دانشجویان این مؤسسه اضافه می شود که در مجموع در سال تحصیلی جدید پنج گروه آموزشی شامل 140 دانشجوی ارشد در رشته کلام شیعه به تحصیل خواهند پرداخت./945/پ203/س

ارسال نظرات